۱۴ دی ۱۴۰۰، ۱۴:۴۹

حمید سجادی:

به AFC قول خصوصی سازی استقلال و پرسپولیس را در ماه فوریه دادیم

به AFC قول خصوصی سازی استقلال و پرسپولیس را در ماه فوریه دادیم

وزیر ورزش و جوانان گفت: واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس مسیر خوبی را طی می‌کند و به کنفدراسیون فوتبال آسیا قول فراهم کردن مقدماتی خصوصی سازی این دو باشگاه را در ماه فوریه دادیم.

به گزارش خبرنگار مهر، حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان در  حاشیه هفته دوم لیگ بین المللی اسکی آلپاین (انتخابی المپیک زمستانی ) در توچال در جمع خبرنگاران حاضر شد و به سئوالات آنها پاسخ داد.

سجادی در خصوص شایعات حضورش در انتخابات کمیته ملی المپیک گفت: این ها همه شایعه است. ما علاقه مندیم این انتخابات به بهترین شکل برگزار شود.

سجادی ادامه داد: چند برنامه خوب برای ورزش داریم. کمیته اقتصادی را به زودی برای ورزش تشکیل می دهیم. در حال بررسی و انتخاب نفراتی بودیم که به نحو احسن از فرصت های ورزشی منابع خوبی در بیاوریم تا کمک حال منابع دولتی ما شود.

وزیر ورزش و جوانان یادآور شد: از کارهای خوبی که شروع کرده ایم واگذاری پرسپولیس و استقلال است که خوشبختانه مراحل خوبی را طی و دولت هم خیلی کمک کرده است. اجازه دهید اول به عنوان یک ورزشکار قدیمی تر و عضو کوچکی از جامعه ورزش و همینطور در حال حاضر به عنوان خادم ورزش و جوانان از رییس جمهور محترم و مردمی و دوست داشتنی آقای رئیسی تشکر کنم. من شهادت می دهم که از هفته اول شروع کارشان وقتی من خواهش کردم اقداماتی انجام دهیم و ادامه مسیر را برای واگذاری پرسپولیس و استقلال داشته باشیم انصافا ایشان استقبال کردند و دستور اکید دادند که من موافق هستم و راه را ادامه دهید.

سجادی تصریح کرد: از جناب آقای دهقان تشکر می کنم. دو، سه هفته مراحل کارشناسی در آنجا انجام شد و بعد از مطالعات حقوقی مجددا خدمت رییس جمهور گزارشی تقدیم شد و آقای رئیسی به آقای خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی دستور دادند و از آنجا به سازمان خصوصی سازی ارسال شد. در حال حاضر هم همکاران بسیار عزیزمان در این سازمان در حال برنامه ریزی هستند که طبق قولی که بنده به صورت مکتوب امضا کردم و خدمت کنفدراسیون فوتبال آسیا ارسال کردم کارها انجام شود.

وزیر ورزش با بیان اینکه در مکاتبه با کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرده است به همراه مدیران عامل دو باشگاه استقلال و پرسپولیس آماده حضور و مذاکره و دفاع از مستندات این باشگاه ها است، گفت: خوشبختانه این رابطه خوب و مثبت بین ما و کنفدراسیون فوتبال آسیا شروع شده است و مکتوب هم قول دادیم که در ماه فوریه مقدمات واگذاری دو باشگاه برای خصوصی سازی را آغاز خواهیم کرد.

سجادی افزود: اینها نوید بخش آینده خوب برای حضور دو باشگاه در بازار بورس و سرمایه است. مطمئنم و کارشناسان هم به من گفته اند که یکی از موفق ترین اتفاقات بازار بورس و سهام بازار سرمایه همین مسئله خواهد بود.

وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه تعامل خوب و سازنده ای بین وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک وجود دارد، اظهار کرد: هر زمان بین کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان ارتباط خوب و تعامل خوب وجود داشته، ورزش کشور بهره آن را برده است. امیدوارم سالهای پیش رو سالهای بسیار خوبی برای ورزش کشور باشد. امیدوارم من و همکاران این توفیقی که برای خدمت داریم قدردان باشیم و تا هر زمانی که توفیق خدمت داریم این قدر خوب عمل کنیم که جامعه ورزش راضی باشند.

وی در خصوص ادغام بودجه وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک در لایحه بودجه که اعتراض صالحی امیری رئیس کمیته را در پی داشت، گفت: در سالهای قبل هم همینطور بود. در سالهای قبل هم بودجه ورزش به وزارت ورزش می آمد و با هماهنگی وزارت ورزش پیگیری می شد. ما ۴ ماه است آمده ایم و برنامه ریزی برای آن بودجه از ماه های قبل هم صورت گرفته بود و در هر صورت درخواست ما نبوده است که این اتفاق بیفتد. حالا هم که بودجه از طریق ما باشد با کمال احترام بودجه می آید و از طریق وزارت ورزش در اختیار کمیته ملی المپیک و پارالمپیک قرار می گیرد.

سجادی یادآور شد: هیچ اتفاق عجیب و غریب و خاصی نیست ، هم هماهنگی و هم تعامل وجود دارد. این برنامه ریزی بوده است که در تغییر ردیف های بودجه برای سال ۱۴۰۱ برای کل کشور در نظر گرفته اند. الان ردیف ها زیر ۱۰۰ ردیف شده است و نوع برنامه ریزی و نوع نگاه به بودجه از طریق سازمان برنامه ریزی بودجه بوده است. بنده و همکارانم در وزارت ورزش و جوانان هیچ نقشی در این تغییر نداشتیم . برای ما هیچ فرقی نمی کند.

وی در خصوص ممنوعیت بدنسازی و پرورش اندام برای بانوان خاطرنشان کرد: ممنوعیتی نیست. من از معاون ورزش بانوان هم دقیقا سوال کردم و پیگیر این قضیه بودم. یکسری از رشته های ورزشی برای بانوان در فدراسیون پرورش اندام و بدنسازی شروع به کار کرده بود که هم فدراسیون خودش قبول دارد و هم وزارت ورزش. آن رشته ها برای بانوان هنوز مجوز لازم و دستورالعمل های لازم را نگرفته اند. معاونت ورزش بانوان با هماهنگی فدراسیون به این نتیجه رسیدند که ابتدا رسما استاندارد شود، دستورالعمل ها تدوین شود و مجوز فعالیت آن رشته ها برای بانوان ما صادر شود که همه عزیزان وقتی در باشگاه ها حضور پیدا می کنند یا در محافلی که این رشته ها در حال فعالیت است خیالشان راحت باشد که این نوع رشته های ورزشی برای بانوان مجاز است.

وی در خصوص بحث عنوان شده در خصوص ادغام بودجه وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک و اینکه ممکن است کمیته بین المللی المپیک در صورت پی بردن به این موضوع به آن ورود کند، تاکید کرد: من همچنین چیزی نه خوانده ام و نه در عمرم شنیده ام. من در ورزش بزرگ شده ام، تار و پودم ورزشی است می خواهم به شما بگویم چنین چیزی نیست. کمیته ملی المپیک در برخی کشورها اصلا منابع دولتی ندارند. این منابع دولتی نوعی کمک است. مثلا ما برای فدراسیون ها بودجه نداریم ما در عرفمان می گوییم بودجه برای یک فدراسیون. این کمک هم به هر طریقی می تواند انجام شود اصلا چنین اتفاقی نمی افتد مگر اینکه خودمان پرونده ای بسازیم .

خبرنگاری از سجادی درباره قولش برای پرداخت مطالبات محمد انصاری مدافع پیشین پرسپولیس سئوال کرد و اینکه اکنون دلال ها و واسطه ها وارد این موضوع شده اند. وزیر ورزش در پاسخ گفت: من قولی نداده ام.  باشگاه ها اگر قول داده اند باید به وعده خود متعهد باشند و مطالبات را باید انجام بدهند اگر به سمت حرفه ای شدن و خصوصی شدن می رویم . من خودم وقتی در باشگاه ها بودم اجازه نمی دادم هیچ واسطه ای وارد باشگاه ها شود.

وی تصریح کرد: من مهمان فدراسیون اسکی و ورزش های زمستانی هستم. فدراسیون در حال برگزاری رقابتهای انتخابی برای اعزام به المپیک زمستانی است. ان شاءالله المپیک پیش رو در چین با کیفیت خوبی  اجرا خواهد شد که تیم ملی کشورمان هم مثل گذشته مراحل آمادگی خود را پشت سر گذاشته است. از فدراسیون اسکی و ورزش های زمستانی و آقای عیسی ساوه شمشکی مشاور ورزش های زمستانی وزارت ورزش و جوانان تشکر می کنم که ایشان در کنار فدراسیون بود و رهنمود های خودش را داشته است.

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: از کیفیت برگزاری رقابتها صحبت شد و خودمان هم شاهد بودیم. از همه همکاران، دست اندرکاران و برگزار کنندگان این رویداد تشکر می کنم. امیدوارم که آغاز فصل مناسبی باشد.

سجادی در مورد پیست اسکی شمشک عنوان کرد: خبرهای خوبی را در مورد پیست اسکی شمشک در پیش رو داریم. ان شاءالله که فدراسیون در شمشک مستقر می شود و امسال به صورت آزمایشی قرار است پیست شمشک در اختیار فدراسیون قرار بگیرد. در حال برنامه ریزی هستیم که علاوه بر اسکی اگر بتوانیم ورزش های زمستانی را در کشور برنامه ریزی و فعال کنیم. در بخش خصوصی هم چند قسمت دیگر حتی در حالت غیر استاندارد و استاندارد در کشور داریم که در حال همکاری و برنامه ریزی با بخش خصوصی هستیم که بتوانیم ورزش های  زمستانی را در سایر قسمت های  کشور فعال ببینیم.
امیدوارم آغاز فصل خوبی باشد و همه ورزشکاران چه در بخش همگانی و چه در بخش حرفه ای و قهرمانی صحیح و سالم باشند و با رهنمودها و انتقادات و پیشنهاداتشان روز به روز به بهبود شرایط رشته های تحت پوشش فدراسیون کمک کنند

کد خبر 5392200

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha