حاکمیت سایبری در خارج از کشور-۱۷۴

پیش نویس قانون جدید چین برای اپ های تاثیر گذار بر عقاید مردم

پیش نویس قانون جدید چین برای اپ های تاثیر گذار بر عقاید مردم

رگولاتور فضای سایبری چین پیش نویس قوانینی برای اپلیکیشن های موبایل منتشر کرده است. طبق این پیش نویس اپ هایی که قابلیت های آنها روی عقاید عمومی تاثیر گذار است تحت بررسی امنیتی قرار می گیرند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، قوانین پیشنهاد شده بخشی از کمپین اداره فضای سایبری چین(CAC) برای افزایش نظارت بر شرکت های فناوری این کشور هستند. در همین راستا از عموم مردم خواسته شده تا ۲۰ ژانویه درباره پیش نویس مذکور نظر خود را اعلام کنند.

طبق قوانین مذکور تهیه کنندگان اپلیکیشن باید قبل از عرضه فناوری، اپلیکیشن و قابلیت های جدیدی که ممکن است روی عقاید عمومی تاثیر بگذارد، ارزیابی امنیتی انجام دهند.

اداره فضای سایبری چین به اپلیکیشن ها یا ارزیابی امنیتی خاصی اشاره نکرده و فقط ذکر کرده این فرایند باید در راستای همخوانی با قوانین ملی انجام شود.

قوانین مذکور شامل تولید محتوای متنی، تصویری، صوتی، ویدئویی یا هرگونه اطلاعات دیگر و همچنین پیام های کوتاه، فروم های آنلاین، پخش آنلاین محتوا و تجارت الکترونیک می شود.

به گفته رگولاتور تهیه کنندگان اپ های موبایل نباید فعالیت هایی انجام دهند که امنیت ملی را به مخاطره بیندازد یا کاربران را وادار کنند اطلاعات خصوصی غیرضروری را به اشتراک بگذارند.

اپلیکیشن های خبری نیز باید برای انتشار محتوای اجازه نامه دریافت کنند.

کد خبر 5392854

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha