۱۷ دی ۱۴۰۰، ۶:۱۰

با اعلام از سوی سخنگوی وزارت خارجه؛

آمریکا باردیگر وعده بستن زندان گوانتانامو را داد

آمریکا باردیگر وعده بستن زندان گوانتانامو را داد

وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد که دولت بایدن همچنان متعهد به بستن زندان گوانتانامو است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «ند پرایس»، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز پنجشنبه گفت که دولت بایدن همچنان متعهد به بستن زندان گوانتانامو است.

پرایس در کنفرانسی تلفنی با خبرنگاران گفت: «وقتی صحبت از گوانتانامو به میان می‌آید، ما همچنان به یک فرآیند عمدی و کامل متمرکز بر کاهش مسئولانه جمعیت زندانیان در خلیج گوانتانامو و در نهایت بستن این مرکز توجه داریم.»

به گفته پرایس، وزارت امور خارجه در حال حاضر به دنبال شناسایی و مذاکره درباره توافق نامه‌های انتقال بازداشت شدگان به کشورهای واجد شرایط است.

بازداشتگاه گوانتانامو که توسط دولت بوش در سال ۲۰۰۲ تأسیس شد، مدت‌هاست که به دلیل بدرفتاری و سو استفاده از زندانیان مورد انتقاد قرار گرفته است. فعالان حقوق بشر و سازمان‌های بین‌المللی بارها خواستار تعطیلی این زندان بدنام شده‌اند.

مقامات آمریکایی تا کنون کمپ مخفی شماره ۷ را که در آن زندانیان بسیار طبقه بندی شده نگهداری می‌شدند، تعطیل و آنها را به بلوک‌های دیگر منتقل کردند. در ماه ژوئیه، کاخ سفید اعلام کرد که دولت بایدن قصد دارد این بازداشتگاه را برای همیشه ببندد و برای انتقال بقیه زندانیان آن به خارج تلاش می‌کند، اما هنوز تاریخی مشخص نشده است.

کد خبر 5393905

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha