۱۷ دی ۱۴۰۰، ۱۳:۰۴

رقم جدید اقساط ماهانه نهضت ملی مسکن برای اقشار کم درآمد اعلام شد

رقم جدید اقساط ماهانه نهضت ملی مسکن برای اقشار کم درآمد اعلام شد

معاونت مسکن و ساختمان در گزارشی جزئیات دو روش بازپرداخت تسهیلات ساخت طرح نهضت ملی مسکن را برای اقشار کم و متوسط درآمدی با اقساط ماهانه برای هریک از مناطق شهری و روستایی تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت راه و شهرسازی، معاونت مسکن و ساختمان این وزارت در گزارشی به تشریح ویژگی‌های مثبت طرح نهضت ملی مسکن برای خانوارها پرداخت.

بر اساس این گزارش، اطلاعات سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات نشان می‌دهد که در پایان آذرماه سال جاری اجاره‌بها هر مترمربع در شهر تهران معادل ۸۴ هزار تومان است و بدین ترتیب اجاره ماهانه یک واحد آپارتمان ۱۰۰ متری در شهر تهران حدود ۸ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان خواهد بود. از این رو پرداخت اقساط تسهیلاتی برای ساخت مسکن کمتر از هزینه اجاره یک واحد مسکونی برای زندگی خواهد بود با این تفاوت که پرداخت اقساط منجر به خانه‌دار شدن خانوار خواهد شد.

با وجود اجاره‌بهای فوق‌الذکر همچنین تأمین هزینه‌های زندگی، امکان پس‌انداز برای خانوار وجود نخواهد داشت. با فرض اینکه خانوار بتواند پس‌انداز کند، با وجود تورم دو رقمی در کشور که منجر به کاهش ارزش پول ملی شده و افزایش قیمت مسکن، امکان خرید واحد مسکونی توسط خانوار کاهش خواهد یافت. در صورتی که خرید اقساطی مسکن در واقع اتکا به پس انداز آتی است و خیلی زودتر خانوار را به هدف خود می‌رساند.

همچنین با مکانیزیم خانه دار شدن با استفاده از تسهیلات ساخت و نوسازی مسکن در برنامه حمایتی دولت (نهضت ملی مسکن) که اراضی دولتی را مورد استفاده قرار می‌دهد و هزینه زمین تقریباً صفر می‌شود، طول دوره انتظار خانوار برای خرید مسکن به شدت کاهش خواهد یافت.

گفتنی است دریافت تسهیلات مذکور توسط خانوار چه به صورت شخصی و چه در طرح حمایتی دولت منجر به ایجاد مالکیت واحد مسکونی می‌شود که علاوه بر تأمین نیاز اساسی خانوار برای مکان زندگی، یک کالای سرمایه‌ای و با دوام نیز محسوب می‌شود و همراه با رشد قیمت‌های عمومی، قیمت مسکن به عنوان سرمایه خانوار نیز افزایش می‌یابد، درحالیکه مبلغ اقساط در طی سال‌های بازپرداخت تسهیلات (حداکثر ۱۸ سال) ثابت خواهد بود.

با توجه به اینکه طول دوره ساخت حداقل ۲ تا ۳ سال به طول می‌انجامد و متقاضی باید پس از تکمیل واحد مسکونی و تحویل واحد شروع به پرداخت اقساط کند عملاً رقم اقساط محاسبه در فوق از دو تا سه سال آینده آغاز خواهد شد. بدیهی است تا آن زمان درآمد ماهانه خانوار نیز تقریباً معادل با تورم افزایش خواهد یافت و پرداخت اقساط برای خانوار توان‌پذیر شده و فشار پرداخت اقساط کاهش می‌یابد.

پس از آغاز دوران فروش اقساطی و شروع بازپرداخت تسهیلات، مبلغ تسهیلات ثابت باقی می‌ماند، در حالی که درآمد خانوار متناسب با تورم سالانه افزایش خواهد یافت. از این رو در ۲ الی ۳ سال ابتدایی دوران فروش اقساطی، بازپرداخت تسهیلات ممکن است در برخی موارد با فشار مالی برای خانوار همراه باشد اما پس از گذشت ۲ تا ۳ سال ابتدایی فروش اقساطی و با افزایش درآمد خانوار، پرداخت اقساط تحمل‌پذیر می‌شود و خانوار تحت فشار نخواهد بود.

تلاش وزارت راه و شهرسازی در تأمین منابع لازم برای پرداخت یارانه سود اقشار کم‌درآمد جامعه

دولت برای تأمین مسکن گروه‌های کم‌درآمد و حمایت از این اقشار پرداخت یارانه سود تسهیلات را در نظر گرفته است که وزارت راه و شهرسازی در حال حاضر مجدانه پیگیر تأمین منابع لازم برای پرداخت یارانه سود اقشار کم‌درآمد جامعه است. در صورت تأمین این منابع اقساط تسهیلات در نرخ‌های سود متفاوت برای دهک‌های متفاوت درآمدی به شرح زیر خواهد بود.

تسهیلات یارانه‌ای ساخت و نوسازی مسکن و اقساط ماهانه

در تهران برای تسهیلات ۴۵۰ میلیون تومانی با نرخ سود ۹ درصد برای دهک‌های۴ و ۵، مبلغ اقساط بدون سود دوران مشارکت ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است. همچنین رقم اقساط با نرخ سود ۵ درصد برای دهک‌های اول تا سوم نیز بدون سود دوران مشارکت ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان برآورد شده است.

در شهرهای با جمعیت بیش از یک میلیون نفر برای تسهیلات ۴۰۰ میلیون تومانی با با نرخ سود ۹ درصد برای دهک‌های۴ و ۵، مبلغ اقساط بدون سود دوران مشارکت ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است. همچنین رقم اقساط با نرخ سود ۵ درصد برای دهک‌های اول تا سوم نیز بدون سود دوران مشارکت ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان برآورد شده است.

در مراکز استان برای تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی با با نرخ سود ۹ درصد برای دهک‌های۴ و ۵، مبلغ اقساط بدون سود دوران مشارکت ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است. همچنین رقم اقساط با نرخ سود ۵ درصد برای دهک‌های اول تا سوم نیز بدون سود دوران مشارکت ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان برآورد شده است.

در سایر مناطق شهری برای تسهیلات ۳۰۰ میلیون تومانی با با نرخ سود ۹ درصد برای دهک‌های۴ و ۵، مبلغ اقساط بدون سود دوران مشارکت ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است. همچنین رقم اقساط با نرخ سود ۵ درصد برای دهک‌های اول تا سوم نیز بدون سود دوران مشارکت ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان برآورد شده است.

در مناطق روستایی برای تسهیلات ۲۵۰ میلیون تومانی با با نرخ سود ۹ درصد برای دهک‌های۴ و ۵، مبلغ اقساط بدون سود دوران مشارکت ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است. همچنین رقم اقساط با نرخ سود ۵ درصد برای دهک‌های اول تا سوم نیز بدون سود دوران مشارکت ۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان برآورد شده است.

در این مدل تخصیص یارانه نرخ سود به گروه‌های کم درآمد رقم اقساط را به شدت کاهش داده و پرداخت آن را برای خانوار توان‌پذیر می‌کند.

تسهیلات ساخت و نوسازی مسکن بر اساس قانون جهش تولید مسکن و اقساط ماهانه (بدون پرداخت یارانه سود اقشار کم‌درآمد) نیز به شرح زیر است:

در تهران برای تسهیلات ۴۵۰ میلیون تومانی، مبلغ اقساط ماهانه بدون سود دوران مشارکت ۷ میلیون تومان است. در شهرهای با جمعیت بیش از یک میلیون نفر برای تسهیلات ۴۰۰ میلیون تومانی مبلغ اقساط ماهانه بدون سود دوران مشارکت ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است. در مراکز استان‌ها برای تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی مبلغ اقساط ماهانه بدون سود دوران مشارکت ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است. همچنین، در سایر شهرها برای تسهیلات ۳۰۰ میلیون تومانی مبلغ اقساط ماهانه بدون سود دوران مشارکت ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است. در مناطق روستایی برای تسهیلات ۲۵۰ میلیون تومانی مبلغ اقساط ماهانه بدون سود دوران مشارکت ۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان است.

تصریح می‌شود، متقاضی می‌تواند در صورت تمایل سود دوران مشارکت مدنی را نیز به صورت اقساطی در طول دوره فروش اقساطی پرداخت کند.

تسهیلات خرید مسکن از محل اوراق ممتاز بانک مسکن و اقساط ماهانه

این گزارش می‌افزاید، تسهیلات خرید مسکن از محل اوراق ممتاز بانک مسکن به صورت انفرادی و زوجین قابل پرداخت است. نرخ سود این تسهیلات ۱۷.۵ درصد و بازپرداخت آن ۱۲ ساله خواهد بود. جزئیات این بخش نیز شامل موارد زیر است:

اقساط ماهانه تسهیلات ۴۰۰ میلیون تومانی زوجین در تهران ماهانه ۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و اقساط ماهانه تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی انفرادی در تهران، ماهانه ۳ میلیون و ۳۰۰ میلیون تومان است.

اقساط ماهانه تسهیلات ۳۲۰ میلیون تومانی زوجین در مراکز استان ماهانه ۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و اقساط ماهانه تسهیلات ۱۶۰ میلیون تومانی انفرادی در مراکز استان، ماهانه ۲ میلیون و ۷۰۰ میلیون تومان است.

اقساط ماهانه تسهیلات ۲۴۰ میلیون تومانی زوجین در سایر شهرها ماهانه ۴ میلیون تومان و اقساط ماهانه تسهیلات ۱۲۰ میلیون تومانی انفرادی در سایر شهرها، ماهانه ۲ میلیون تومان است.

کد خبر 5394062

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • مهدی شکوهی IR ۱۴:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
      5 1
      سلام، سازمان بهزیستی کشور دو معلولیت مسکن قانون حمایت معلولان تحویل داده نشده است، مسکن مهر ندارد، چرا؟؟؟
    • م،ر IR ۱۴:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
      41 2
      با سلام با اینکه کلیات طرح قابل تحسین است اما توجیه مبلغ اقساط با اجاره بها غیرمنطقی است چون اولا این اقشار کم درآمد قطعا در حواشی تهران و آن هم آپارتمان هایی با متراژ 40,50تا 70 متر اجازه میکنندو ثانیا تلاش میکنند تا بیشتر ودیعه بدهند تا اجاره چون درآمدشان به خرج و مخارج خورد و خوراک هم نمیرسد...
      • Iran IR ۰۵:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
        6 1
        👏👏👏👏
      • احمد GB ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
        2 0
        مردم با داشتن خونه ، یک یا دو فرزند بیشتر نمیزارند گیرشون بیاد تو چه فکری کردی ، ای بابام ای
      • IR ۱۴:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
        7 1
        کاملا درست فرمودید. افردا کم درآمد هرگز توان پرداخت اجاره با مبلغی که شما گفتید رو ندارن به هیچ عنوان
    • IR ۱۶:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
      69 5
      مردم توان پرداخت قسط میلیونی را ندارند
      • IR ۱۲:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
        7 29
        انتظار داری با این وضع تورم و تحریم مسکن رایگان بدن؟
    • مردم ایران IR ۱۷:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
      55 8
      باکدوم حقوق این اجازه ها رو بدهند مگه قانون کار چقدره که ماهی ۸ میلیون حداقل قسط وام بده ، حداقل هم ۱۲۰میلیون هم ماهی دو میلیون قسطشه کجا رو گرفتین
      • مجتبی بیاتی IR ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
        7 1
        👌👌👌👌👌👍
      • حیدر IR ۰۵:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
        6 0
        ایول دقیقا بااین حقوقای قانون کارکه ۲۸۰۰تا۳میلیون تومنه چجوری من جوانیکه ۲۴ساعت تازه باچندتا کارروی هم رفته حقوقم به ۴یا۵تومن نمیرسه چجوری ماهی سه چهارتومن قسط بدم.بابا رحم کنید این رقمهاییکه میگید واسه آدم پولداراست شما با این کار تون دارین افرادثروتمندیکه خونه دارنو صاحب چندتا خونه میکنید نه ما اف
    • محسن IR ۱۸:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
      73 2
      یک بار بگین کم درآمدها انصراف بدن مگر من چقدر حقوق میگیرم که هشت ملیون قسط بپردازم فوقش با اضافه کاری ۴۳۰۰۰۰۰ملیون ما بقیش را از کجا بیاریم مگر شما خودتان حقتان چقدره
    • غریبه US ۱۸:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
      17 7
      سلام..بعداز بارگزاری مدارک توسامانه باید چکار کنیم.هیچ پیامکی برامون نیومده
      • مرتضی IR ۰۱:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
        2 0
        عجله نکنید برا هیچکی نیومده
    • افشین IR ۱۹:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
      54 3
      اقساط این مسکن از کل درآمد ماهانۀ کارگران بیشتر است!
    • IR ۱۹:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
      35 8
      نه عزیز! صاحب خانه نمی‌شوند. طبق قانون براب مدت ۹۹ سال خانه به آنها داده می‌شود. چون مالک زمین نیستند. پس در نهایت خانه و زمین به دولت طایفه باز گشت داده می‌شود. نمی‌تواند سرمایه همیشگی برای یک خاندان باشد.
      • امیر IR ۲۲:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
        1 0
        یعنی حتی نمیشه خونه را فروخت؟؟؟؟
      • کیا IR ۲۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
        0 0
        من سئوال کردم گفتند اگر قیمت زمین را بروز بپردازید البته پس از ساخت و تحویل خانه سند بنام میزنند
    • IR ۱۹:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
      57 4
      خدا میدونه اینجا چقدر بخورن و ببرن و اختلاس کنن و تو قراردادهای ساخت رانت بخورن و بدقولی کنن و اخرشم چه اشغالی تحویل مردم بدن
    • ساعی IR ۲۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
      16 83
      خدا خیرتون دهد دستتون درد نکنه ریسی متشکریم
    • رضا IR ۲۱:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
      36 15
      کجاست این خونه فقط حرف خرف
    • IR ۲۲:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
      24 15
      من که مستاجر و صاحب ۴ فرزندم در این طرح شرکت نکردم چون اولا آورده اولیه ندارم و بدون آورده که خانه نمیدهند ثانیا اقساط زیاده ،اگر آورده را حذف کنند و مهلت ثبت نام را تمدید کنند شرکت میکنم.
      • IR ۰۸:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
        8 8
        چهار تا بچه ؟؟؟؟
      • علی IR ۰۱:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
        1 0
        حالا شما ثبت نام کن هنوز که نمیخواست پولی بدی، ضرر نکردی. تا موقع پولش که رسید خدا کریمه، دنیا هزار چرخ میخوره، هیچی هم نشه شاید تونستی تا اونموقع وامی چیزی بگیری
    • IR ۲۳:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
      51 6
      فقط میتونم بگم عجب...!!! واقعاً آدم با دیدن مبلغ اقساط هنگ میکنه..!! این مبالغ اقساط خیلی غیرمعقوله..به نظر من این طرح برا اقشار پردرآمد هستش تا کم درآمد!!!!
      • مهدی FR ۰۰:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
        7 1
        نوشابه باز کنم برات
    • RO ۲۳:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
      61 1
      حقوق کارگر ماهی ۴تومن هم نمیشه چجوری قسط بده .وقتی ماهیانه ۵۰میلیون خودتون حقوق بگیرید ۱۰میلیون و ۸میلیون قسط براتون چیزی نیست که .این مسکن هم برای ترکه خودتون برنامه ریزی کردید یه نون خوری جدید داشته باشن
    • یا خدا IR ۲۳:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
      45 3
      مفتن خونه ها مگه نه حقوق کارگر با همه جوانبش میشه ۳۸۰۰۰۰۰ اون وقت هشت ملیون قسط بده فکر کردن سی هشت میلیون میگیره خدا کمی شعور عقل بده ،اخه بیشرف چجور حساب کردی خودت هم نفهمیدی
    • حسن IR ۲۳:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
      31 3
      من اموزشوپرورش اسلامشهر 3 ملیون میگیرم چکار کنم
    • IR ۲۳:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
      34 0
      بازم برا اوناییکه درامدی ثابتی ندارن مشکل
      • مهران IR ۰۷:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
        13 1
        نه به این طرح چون مبلغ اقساط بادرامدهمخوانی ندارد.وظلم آشکار است درحق طبقه ضعیف
    • ناشناس IR ۲۳:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
      20 1
      شکم سبر از شکم گرسنه خبر ندارد پنا میبریم به خدا
    • سولماز IR ۰۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
      22 0
      ماهایی که درآمد ماهانمون دومیلیون چطور سه میلیون قسط بدیم😔😔😔
    • IR ۰۰:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
      22 3
      یعنی درست کردید ماهی چهار میلیون و سه میلیون از کجا بیاریم مطمئن شدیم شما به فکر مردم نیستید و از مردم نیستید
    • م IR ۰۰:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
      9 2
      برا رایگان یک کیلو گوجه نمی‌دن چرا خونه بدن
    • As IR ۰۰:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
      5 0
      سلام بعداز اینکه ثبت نام انجام شد چرا هیچ پیام یا چیزی نیومده معلوم هست چی میشه آخر این ثبت نام ها
    • زینب IR ۰۱:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
      11 1
      ماهی ۸تومن قسط بدیم با حقوق ۴تومنی؟ بد اون دو سه سال ک ما میدونیم ۱۰ساله تا خونه تکمیل شه تو کدوم بیابون چادر بزنیم؟یعنی اقشار کم در امد حق خوردن یه میوه و مرغ و گوشت رو ندارن؟
      • IR ۰۱:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
        0 0
        قسط از وقتی خونه رو تحویل گرفتی شروع میشه. تو این سه سال چادرچرا، تا اونموفع که مستاجری اجاره الانتو میدی
    • IR ۰۲:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
      14 1
      من زن سرپرست خانوارم با ۳تا بچه که ماهیانه با یکو هشتصد دارم زندگی میکنم و تحت پوشش کمیته امدادم و اورده اولیه ندارم بعد چطور اقساط میلیونی در ماه بدم یکم فکرتونو کار مینداختید بد نبود امید امثال ماها ناامید شده خدا نابودتون کنه
      • IR ۰۱:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
        0 0
        بهزیستی و کمیته رو که گفتن خودشون قسطاشو میدن. مگه نگفتن؟
    • زینب ساکت IR ۰۲:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
      7 0
      واقعاً ما اقشار کم درآمد با در ناچیز موندیم باین این اقساط سرسام‌آور مسکن ملی
    • علیرضا IR ۰۳:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
      10 3
      اختلاسی دیگر در راه است هوشیار باشید.
    • حسن عالی IR ۰۳:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
      8 2
      سلام تو رو خدا دوباره تمدید کنید مردم بتونن ثبتنام کنند بخدا ما کلا خانه نداریم سی ساله مستاجر هستیم از این وضعیت خسته شدیم به ما نرسه واقعا ظلم شده بهمون
    • IR ۰۳:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
      11 0
      به همین خیال باشیم تا خونه دار بشیم تو ای مملکت فقط تنها چیزی که سهم داریم ی قبر هست اونجا دیگ راحت بدون دغدغه میخابیم فکر مسکن رو برا همیشه از ذهنتون بیرون کنید منتظر مرگ باشیم
      • IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
        7 0
        از قیمت قبر خبر نداری داداش!!! باور کن اونم حداقل تو تهران گیر فقرا نمیاد😂
    • محسن علی ابادی جانباز70% IR ۰۵:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
      9 0
      من موندم این مسولان عقل کل چطور به اینجا رسیده اند که یک زوج جوان میتوانند ماهی بیش از 3/000/000 تومن قسط بدهند؟ پس دیگر هزینه ها رو از کجا تامین کنند؟ خدایا مارو بگو امیدمان بعداز تو به چه کسانی است، اینها انگار در ایران زندگی نمیکنند ونمیدونن دستمزد کارگر یا حقوق کارمند چقدراست.
    • Iran IR ۰۵:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
      6 1
      این کار فقط برای توجیح تمام,حقوق پایه چقدر,این طرح مسگن برای قشر ضعیف نه برای اونایی که 8 تومن اجاره میدن,اهای اونی که نفس ات از جای گرم میاد لطف شما سکوت,اهای اونی که میای میگی این طرح خوبه,تو ام سکوت,امسال شما هر کاری میکنن تایید میکنید,این خبر گذاری ها میان خبرو پخش میکنن,بعد میشینن ببینن واکنش
    • Iran IR ۰۵:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
      7 0
      ادامه متن ,,اینا منتظر واکنش ملت میمونن تا ببینن چی به چیه,اگه ملت یکی باشن به همین راحتی نمیتونن هر کاری خواست بکنن,اینجا خیلی ها امدن تایید هم کردن,توی که از زندگی خیلی ها خبر نداری,شما یکی سکوت,بزار اونی که حقش حرف دلشو بگه تا شاید از فلاکتش یذره کم بشه,هر بلای خواستن سرش نیارن
    • علی IR ۰۷:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
      9 2
      چه کارشناسی هست باهشت میلیون اجاره مقایسه میکنید شما بادرامد مردم بسنجید پس به جای نهضت ملی مسکن بکید نهضت مسکن پولداران نه گول خودتون بزنین نه مردم
    • علیرضا IR ۰۸:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
      12 0
      آخه دولتمردان حسابی! مگه مردم حقوقشون چقدره که فقط اقساط خونه شون نزدیک ده میلیونه ؟ فک کردین هر کدومشون مثل شما برا خودش یه بانک زده؟ نه عزیز من مردم توی نون شب شون هم موندن
      • مجتبی بیاتی IR ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
        3 0
        👌👌👌👌👌👌👌
    • کریم نجفی لاهرود IR ۰۸:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
      0 0
      سلام من اردبيل مشگین‌شهر روستاي جلایرهستم به من مسکن ملی هدیه داری
      • کاظمی IR ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
        2 0
        سلام و عرض ادب خواهشاً پیگیر بیمه بازنشستگی خاورمیانه باشید.عمرنیست!!! پشتوانه اش بانک خاورمیانه است.نگران نباشید بنده نمایندگی رو دارم .تماس بگیرید ۰۹۱۹۷۵۶۵۱۴۸ مهدی کاظمی کدنمایندگی ۰۱۰۶۰۰۸۱
    • محمد IR ۰۹:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
      8 0
      آقای محترم که این نسخه رو پیوندی.اکثربیخانمانهاتوانایی اجاره ندارد ودرحاشیه شهرها سکونت دارند چون اجاره اش کمتره.. احمدی نژاد قسط مسکنش 180تا 300تومان بود.. حقوق من بود 1.600شماهم همین درصد حقوق روبگیرد تاملت توان داشته باشد
    • فاطمه IR ۰۹:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
      2 0
      کسی که میره زیر نظر بهزیسیتی یعنی از لحاظ مالی افتضاح هست حالا چجور و از کجا باید ماهی2500یا3500بده؟؟؟؟؟ دزدخونه هست
    • فرهاد IR ۰۹:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
      8 1
      جمع کنید کاسه کوزه تونو مثلا میخواین به اقشار کم درامد کمک کنید؟ بازم نقشه برای جیب این بیچاره ها کشیدید؟ چرا وام بلاعوض و کم بهره نمی دید ؟ مگه کشور کم درامد داره؟ البته اگه مسئولین عرضه داشتن گرانی به اینجا نمیرسید
    • فرهاد IR ۱۰:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
      6 0
      چرا مبلغ اقساط با حقوق اداره کار تنظیم نمیشه؟ یه کارگر مگه میتونه قسط به این سنگینی بده؟ شیره جونش گرفته میشه ، مگه خرج زندگی نداره ؟
    • مش جمعه IR ۱۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
      7 1
      ای خانه خراب شید با این طرحتون.در آمد پنچ سال آینده یک فرد کم در آمد هم آنقدر نخواهد شد.
    • IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
      6 0
      همش چرت و دروغ هزار راه نشد جلوی پای آدم میزارن که نشه
    • نظرات JP ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
      6 0
      واقعا یعنی شما نمی دانید . وضع مردم را ؟
    • علی اکبر IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
      2 0
      اقساط مسکن ملی ملی چطوره آیا فرق می‌کنه یا مثل تخت ملیه
    • فرخی IR ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
      2 0
      صغرا کبری کردن وبزارید کنار
    • IR ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
      6 0
      واقعا خداقوت برا دولتمون...اینجوری بازهم فقط پولدارها خونه دار میشن ..وضع بدبختها همونه ...😐
    • Ali IR ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
      9 0
      سلام به جز وام، اورده ما چقدره؟
      • سیا IR ۱۷:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
        1 0
        اورده هم مگه می خواد
    • IR ۱۶:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
      3 0
      آخه ما اگه داشیم که نمیومدیم مسکن ملی ثبت نام کنیم آخه چرا مردم اذیت می کنید
    • IR ۱۷:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
      2 0
      ای کاش دوباره ثبت نام رو تمدید میکردن. جا موندیم .
    • عیسی احمدی AE ۱۷:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
      1 0
      تاکی دروغ به این ملت بدهین
    • IR ۱۸:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
      1 0
      با این مبلغ قسط بازم سر قشر کم درامد جامعه بی کلاه میمونه مثل اینکه دولتمردان عزیز از وضعیت اقتصادی قشر کم درامد اطلاعی ندارند
    • حمید IR ۱۸:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
      2 0
      اگر با هرکد ملی مثل خودرو و موتور یک خانه هرکی داشته باشه دیگه احتیاجی به ۴ میلیون ساخت مسکن با این همه هزینه نیازی نیست.چطور با یک کد ملی فقط یک خودرو میتونی داشته باشی ولی در مسکن ۲۰۰ تا میتونی داشته باشی.چون اقایون صاحب چندین ملک هستند خودشون باید دنبال پرتقال فروش بروند
    • محمد زمانپور IR ۱۸:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
      1 0
      سلام بنده دارای دوفرزند با دارمد ۱۸۰۰۰ از کجا بیام قصد وام بده نگهبان ساختمان هستم با پول کارگری من چه جور قصد بدم اخه انصاف کجا رفته بخدا بی پولی بی خونه زندگی زندگیم داره از هم می پاشه شما مسول بدادمن امسال من برسید حرف دلمان را به کی بزنیم
    • IR ۱۹:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
      0 0
      همسرم ماهی سه میلیون هم درآمد نداره عریضه نویسه پنج تاهمکار داره توشهر ستان به این کوچیکی حتی دوتومانم کارمیکنه اجاره کانکس محلکار اجاره خونه خرج مادروبچه اونوقت ما کم درآمدها روب آرین کنار بازهم گردن کلفتای تحت پوشش کمیته وبهزیستی تواولویت قراربدین دردموبه کی بگم من ماهی پونصد هم نمیتونم قسط بدم
    • IR ۱۹:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
      2 0
      بابا ی کم به این مستاجر های بدبخت بی نوا رحم کنید اخه از کجا بیاریم این همه قسط بدیم شما دلتون به حال ما نمیسوزه شما میخواین ما از اینی هم که هستیم بدبختر بشیم
    • رضا IR ۲۰:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
      1 0
      یک دفعه رک و پوست کنده بگید مستاجرجماعت برن بمیرن دیگه بااین درآمدهای کم تو خرج خونه که هیچ؛؛؛اجاره خونه رو به زور پرداخت میکنیم
    • امیر IR ۲۲:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
      1 0
      حقوق قانون کار دو میلیون و هفتصده چجوری این اقساطو در اوردین به جیب خودتون یعنی نگا کردین خوشبحال کشورای غربی حداقل بیشتر کاراشون رو حساب کتابه
    • IR ۲۲:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
      0 0
      قیمتتها رو بیارین پایین صاحبخونه ها رهن نمیخوان از کجا ضامن بیاریم تو روخدا یه فکر بهتر بکنین برای میتاجرا
    • مسعود IR ۰۱:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
      0 1
      با سلام و تشکر فراوان.لطفا شروع به فعالیت کنید....
      • ممد IR ۰۰:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
        0 0
        چشم... ناهارمو بخورم شروع می‌کنم
    • IR ۰۱:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
      0 0
      واقعا هرچی شما بگید ما میگیم چشم فقط توروخدا از مصالح خوب استفاده شه که فردا روزی با کوچکترین زلزله خونه آوار نشه رو سرمون و دوم اینکه لطفا زودتر تکمیلشون کنید و دست مردم بدین واقعا از در به دری و اجاره های سنگین خسته شدیم.
    • علع IR ۰۴:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
      1 0
      من ماهی 4 میلیون میگیرم بی انصاف از کجا بیارم
    • IR ۰۷:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
      1 0
      اگرواقعا هدفتون ازدواج کردن جوانها و خانه دار کردن ما مستاجرهاست، این مبالغ برای ما نجومی به حساب میاد و سنگ جلوی پای ما انداختنه.الان به اسم ما دراومده ولی جرات نمیکنیم بریم بگیریم
    • مجید IR ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
      0 0
      فوق فوقش من که معلولم ماهیانه۲۰۰هزارتومن پرداخت کنم،اونم،ازنون شب بچه هام بگذرم،تازه بین معلولا من شرایطم ازهمه بهتره
    • اکبر IR ۱۵:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
      3 0
      این چه قانونیه من که 12 سال مستاجرم نباید خونه دار شم توروخدا یه قانونی بذارید همه خونه دار شن هرکی وام گرفته یا جلوتر خونه داشته بهش تعلق نمیگیره .واقعا انصاف نیست الان که بیکارم مستاجرم چه کار باید بکنم که رد درخواست شدم
    • هراتی IR ۲۰:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
      0 0
      سلام حرف منو به گوش آقای رئیسی برسونید من که طلبه ام و هر. سالی تو یه شهر و روستا هستم چطور سابقه 5سال سابقه سکونت در شهر خودم بیارم وقتی کسی خونه نداره این چه شرایطیه که میزارین چرا به فکر طلبه ها نیستین ما هرروز باید دعا کنیم زودتر بمیریم و راحت شیم چه تو این دنیا که خونه دار نمیشیم مگه تو آخرت...
    • حسین IR ۲۰:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
      0 0
      سلام این چه شرایطیه که گذاشتین من که تو عقدم چطور سابقه پنج سال سکونت بیارم چرا این جور شرایطی گذاشتین چرا به فکر ما نیستین این مسکن ملی بازم برا پول دارا خوبه شما رو به حضرت زهرا درست تصمیم بگیرین
    • سعید IR ۲۲:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
      1 0
      سلام بر دولت مردان اگر پول داشتیم که خونه می‌خریدم اون پول اولیه که گفتید از کجا بیاریم پس باید چیکار کرد
    • Mahyar IR ۱۵:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
      1 0
      این وام ودیعه ما که کلی هم هزینه کردیم چی شد چرا دروغ الان دوسال ثبت نام کردم ولی هیچ
    • سالاری IR ۰۷:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
      0 7
      درسته قسطش زیاه ولی با این کار خیلیا صاحب خونه میشن درود بر شرفتان
    • IR ۲۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
      0 0
      سلام کسی میدونه چند آوردباید بریزیم حساب برای مسکن ملی کسی خبری دارد توضیحی برامون بدید من فقط یک بارآورد ریختم حساب چندآورددیگه لازمه دیگه ندارم اگرم برای آوردهای بعدی نداشته باشم کی کمکمان میکنه مرسی قشرضعیفم
    • ممد IR ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۲
      0 0
      من ثبت نام مسکن ملی کردم حتی اسمم در قرعه کشی اومد بعدش انصراف دادم الانم ثبت نام این مسکن کردم چه کارگری حقوقش تا ده میلون هست ها کارگر بدبخت دوروز کار داره دو هفته بیکار من بدبخت چند ماه بیکارم کرایه خونه بدی خرجو مخارج خونه زنو بچه بدی اینها فقط برای ثروتمندها است بعد حواله بفروشیم
    • IR ۰۲:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
      0 0
      خخخخخ این فقط مال کارمندان و ثروت مندانه ک هر کدام بالای چند خونه و ویلا دارن ن امسال من که ماهی ۳۴۰۰ حقوق میگیرم اگه کار باشه....