۱۷ دی ۱۴۰۰، ۱۸:۵۶

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان:

مادران شهدا ولی خدا را در دامان خود پرورش می دهند

مادران شهدا ولی خدا را در دامان خود پرورش می دهند

گرگان- مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان گفت: مادران شهدا انسان های تاریخ ساز بوده و ولی خدا را در دامان پاک خود پرورش و تحویل جامعه می دهند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام عباسعلی گرزین عصر جمعه، در همایش مادران قاسم پرور اظهار کرد: حاج قاسم سلیمانی نمادی از همه شهدا بود، شهدایی که همگی اولیای خاص خداوند هستند.

وی حضرت زهرا (س) را الگوی مادران شهدا معرفی کرد و افزود: مادران شهدا ولی خدا را در دامان خود پرورش داده و تحویل جامعه می دهند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان بیان کرد: حضرت فاطمه (س) قبل از آنکه مادر شود و هنوز دختر خانه بود برای پدر بزرگوارش مادری می کرد و لقب ام ابیها به او داده شده است.

وی با بیان اینکه مفهوم مادر بودن با مادری کردن بسیار متفاوت است، افزود: مادری کردن مفهوم بسیار دقیق تر، مهم تر و ریشه دارتری نسبت به مادر بودن دارد.

گرزین ادامه داد: مادر بودن به معنای آن است که فرزندی را ۹ ماه در وجودت پرورش بدهی و سختی ها و رنج های بزرگ کردن او را به جان بخری.

وی تصریح کرد: مادر بودن نزد خدا بسیار ارزشمند است، از زمان که جنین در شکم مادر شکل می گیرد، تمام ملائک آسمان برای او طلب آمرزش می کنند، هر روز بارداری هزار حسنه به او می دهند و هنگامی که درد زایمان به سراغ او می آید خداوند ثواب مجاهدین و شهدا را به او عطا می کند و این روایت عظمت فرزندآوری است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان، با بیان اینکه مادری کردن مفهومی بالاتر از غم و غصه خوردن برای تربیت وبزرگ کردن فرزندان است، افزود: مادری کردن به معنای آن است که برای همه کس و همه چیز رئوف و دلسوز باشید.

گرزین خاطر نشان کرد: بی بی دوعالم غمخوار و دلسوز فرزندان، پدر، همسر و همه مخلوقات عالم بود به طوری که در واپسین لحظات عمر خود برای شیعیان گنه کار از خداوند طلب مغفرت می کرد و برای امت پیامبر دست به دعا بود و این مفهوم بلند مادری کردن است.

وی در پایان با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب گفت: مادر از هر سازنده ای سازنده تر است زیرا دانشمندان با همه تجهیزات پیشرفته خود ابزار می سازند ولی مادرها انسان سازند و این از همه چیز بالاتر است.

کد خبر 5394299

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha