۲۰ دی ۱۴۰۰، ۹:۰۱

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان:

۳۹ درصد آب شرب استان زنجان هدر می رود

۳۹ درصد آب شرب استان زنجان هدر می رود

زنجان-مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: هدر رفت آب شرب در استان زنجان به صورت میانگین ۳۹ درصد است که فرسودگی سیستم انتقال آب و انشعاب های غیرمجاز از دلایل مهم این امر است.

علیرضا جزءقاسمی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه هدر رفت آب در دو بخش شهری و روستایی است، گفت: هدر رفت آب به دو صورت ظاهری و واقعی است.

وی با بیان اینکه هدر رفت آب در مناطق شهری زنجان ۲۳.۵ درصد و میانگین کشوری ۲۴ درصد است، اظهار کرد: این میزان نسبت به میانگین کشوری پایین است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان با بیان اینکه در مناطق روستایی استان زنجان هدر رفت آب ۴۵ درصد است، گفت: در مجموع هدر رفت آب شرب شهری و روستایی در استان ۳۹ درصد است.

جزء قاسمی با بیان اینکه فرسودگی سیستم انتقال آب و انشعاب های غیرمجاز از دلایل مهم این امر است، تاکید کرد: متاسفانه هدر رفت آب در مناطق روستایی بسیار زیاد بوده و باید مردم الگوی مصرف را مد نظر قرار دهند.

وی با بیان اینکه روستائیان نباید آبی را که با هزاران زحمت به دست می‌آید را برای مصرف دام و طیور استفاده کنند، ابراز داشت: هدر رفت آب شهری در استان زنجان نسبت به سطح کشور پایین است و باید هدر رفت آب به کمترین درصد برسد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب زنجان با اشاره به اینکه ۷۰ درصد آب آشامیدنی استان زنجان از منابع آب‌های زیر زمینی تامین می‌شود، تصریح کرد: ۶ درصد آب این استان در بخش شرب و بهداشت مصرف می‌شود و دو درصد آب در بخش صنعتی استفاده می‌شود و در این میان می‌طلبد مدیریت مصرف آب مد نظر قرار گیرد.

کد خبر 5396020

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha