۲۰ دی ۱۴۰۰، ۱۵:۵۱

بازرس کل استان کردستان خبر داد؛

ورود سازمان بازرسی به حادثه تانکر سوخت حسین آباد

ورود سازمان بازرسی به حادثه تانکر سوخت حسین آباد

سنندج- بازرس کل استان کردستان از ورود این سازمان به حادثه تانکر سوخت حسین آباد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی بازرسی کردستان، عیسی هواسی اظهار کرد: پس از واژگونی دستگاه تانکر حامل سوخت نفتا که شب ۱۸ دی ماه جاری در منطقه حسین‌آباد سنندج منجر به فوت سه نفر، زخمی شدن ۶ نفر و تخریب بسیاری از خانه‌ها شد، سازمان بازرسی به این موضوع ورود کرد.

وی افزود: از همان ساعت اولیه وقوع این حادثه، نسبت به پیگیری این موضوع و مکلف‌کردن دستگاه‌های ذیربط جهت انجام وظیفه و بررسی جوانب اتفاق، اقدام کردیم.

بازرس کل استان کردستان اظهار داشت: همچنین به صورت میدانی همراه باکارشناسان بازرسی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان و فرمانده پلیس راه از محل حادثه بازدید و وضعیت را بررسی کردیم.

وی با اشاره به تشکیل جلسه مدیریت بحران با حضور معاون امور عمرانی استانداری و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان در محل بخشداری حسین‌آباد افزود: این سازمان بر اساس وظایف ذاتی و قانونی خود از ابتدای شروع حادثه نسبت به پیگیری موضوع، نحوه ایجاد حادثه، مدیریت بحران و نحوه امداد رسانی ورود کرده است.

بازرس کل استان کردستان خاطرنشان کرد: یکی از مسائلی که در حال پیگیری آن هستیم نحوه رعایت آئین‌نامه اجرایی حمل و نقل جاده‌ای مواد خطرناک است چرا که رعایت این آئین‌نامه یک موضوع کشوری و استانی است.

هواسی تصریح کرد: بدون شک در جلسه‌ای با حضور استاندار کردستان، موارد عدم رعایت آن را پیگیری خواهیم کرد و اگر در این زمینه ترک فعلی توسط دستگاه‌های ذیربط صورت پذیرفته باشد با آن دستگاه برخورد قانونی صورت می‌گیرد تا دیگر شاهد این چنین حوادثی نباشیم.

کد خبر 5396638

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha