۲۵ دی ۱۴۰۰، ۱۲:۰۳

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران مطرح کرد؛

اکثر بیمارستان های پایتخت بالای خیابان انقلاب هستند

اکثر بیمارستان های پایتخت بالای خیابان انقلاب هستند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران، نسبت به بی عدالتی در ساخت بیمارستان های پایتخت که اغلب بالای خیابان انقلاب واقع شده اند، گلایه کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین قناعتی، در نشست خبری که روز شنبه ۲۵ دی ماه ۱۴۰۰ به صورت آنلاین برگزار شد، گفت: به زودی مرکز طبی کودکان شماره در جنوب تهران آماده بهره برداری می‌شود.

وی افزود: مرکز طبی کودکان شماره ۲ در منطقه یافت آباد واقع شده و یک فرد نیکوکار با ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار، نسبت به احداث این بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی کودکان در جنوب تهران اقدام کرده است.

قناعتی ادامه داد: البته دانشگاه علوم پزشکی تهران هم برای تجهیز و راه اندازی این مرکز طبی کودکان در جنوب تهران، بودجه تخصیص داده است.

به گفته وی، مرکز طبی کودکان شماره ۲ تا چند ماه آینده آماده بهره برداری خواهد شد و مردم جنوب تهران می‌توانند از خدمات این بیمارستان بهره مند شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران، به راه اندازی بیمارستان شریعتی ۲ در انتهای بزرگراه همت اشاره کرد و افزود: این بیمارستان نیز با ۱۰۰۰ تخت بیمارستانی، در دست احداث است.

قناعتی به مرکز علوم و اعصاب در بزرگراه همت اشاره کرد و گفت: با خیریه امام رضا (ع)، برای واگذاری مدیریت این مرکز به جمع بندی رسیده ایم.

وی ادامه داد: مرکز علوم و اعصاب، یکی از مراکز آموزشی و درمانی کم نظیر در جهان است که می‌تواند به جذب توریسم سلامت کمک کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به بی عدالتی در توزیع بیمارستان‌های پایتخت، گفت: متأسفانه اغلب بیمارستان‌های تهران، بالای خیابان انقلاب قرار دارند که در صدد هستیم با ایجاد مراکز جدید درمانی، این بی عدالتی را از بین ببریم.

وی در ارتباط با آسیب‌های کرونا به مراکز درمانی و بیمارستان‌ها، افزود: بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی تهران هر ماه ۳۰۰ میلیارد خسارت می‌بینند. و علت آن ناشی از عدم مراجعه بیماران به بیمارستان‌ها و کاهش درآمدهای اختصاصی بوده است.

قناعتی ادامه داد: یکی دیگر از خسارت‌های کرونا، ریزش نیروی انسانی بوده است. به طوری که در حال حاضر با کمبود پرستار مواجه هستیم. همچنین، به دلیل دستکاری درآمدهای پزشکان، برخی همکاران ما کشور را ترک کرده اند و در حال حاضر در کشورهای همسایه طبابت می‌کنند.

کد خبر 5400005

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • امیر IR ۲۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
      0 0
      بله دیگه وقتی پدر بنده به عنوان پزشک عمومی هفت میلیون درآمد داره و نگهبان بیمارستان نه میلیون نتیجه میشه همین!