۲۶ دی ۱۴۰۰، ۸:۱۸

نمایشگاه خوشنویسی «کلک ساحل» در گناوه افتتاح شد

نمایشگاه خوشنویسی «کلک ساحل» در گناوه افتتاح شد

گناوه- نمایشگاه خوشنویسی «کلک ساحل» شامل مجموعه ای از آثار هنرمندان و اساتید خوشنویسی گناوه با حضور جمعی از هنرمندان و مسئولان در نگارخانه شادروان افتخاری گناوه افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار مهر، در راستای برگزاری برنامه‌های دهمین جشن فرهنگ گناوه، نمایشگاه خوشنویسی «کلک ساحل ۲» مجموعه آثار هنرمندان و اساتید خوشنویسی گناوه شنبه شب با حضور فرماندار و جمعی از هنرمندان و مسئولان شهرستان در نگارخانه شادروان افتخاری این شهر افتتاح شد.

مسئول انجمن خوشنویسان گناوه در حاشیه این نمایشگاه در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: این نمایشگاه با هدف معرفی و ترویج هنر خوشنویسی و معرفی ظرفیت‌های هنری اعضای انجمن خوشنویسی گناوه در میان عموم مردم برپا شده است.

محمد عباسی افزود: در این نمایشگاه ۳۰ اثر از ۱۰ هنرمند و استاد خوشنویس عضو انجمن خوشنویسی گناوه با موضوعات آیات قرآن مجید، اشعار شعرای فارسی و متون اختصاصی از کتب فارسی در معرض دید عموم قرار گرفته است.

نمایشگاه خوشنویسی «کلک ساحل» در گناوه افتتاح شد

وی گفت: این آثار در قالب‌های نستعلیق، ثلث، شکسته نستعلیق و نقاشی خط توسط این هنرمندان و اساتید خوشنویس ارائه شده است.

وی تصریح کرد: نمایشگاه کلک ساحل، نمایشگاه خوشنویسی طی سال‌های برگزاری جشن فرهنگ گناوه است که از ۲۵ تا ۲۹ دی ماه جاری در نگارخانه شادروان افتخاری گناوه برپا شده است و هر روز از ساعت ۱۶ تا ۲۰ بعد از ظهر آماده بازدید علاقمندان است.

نمایشگاه خوشنویسی «کلک ساحل» در گناوه افتتاح شد

وی گفت: این نمایشگاه با همکاری انجمن خوشنویسان، مؤسسه هیراد نور و ستاد برگزاری دهمین جشن فرهنگ گناوه برگزار شده است.

رئیس انجمن خوشنویسان گناوه با اشاره به دیگر برنامه‌های این انجمن یادآور شد: از جمله برنامه‌های ابتکاری انجمن خوشنویسان گناوه برنامه «پنج شنبه‌های خط» است که برای نخستین بار در استان بوشهر توسط انجمن گناوه راه اندازی شده است و این ابتکار مورد استقبال هنرمندان و عموم مردم قرار گرفته است.

نمایشگاه خوشنویسی «کلک ساحل» در گناوه افتتاح شد

عباسی اضافه کرد: در این برنامه ابتکاری که هر پنج شنبه در محل این انجمن برگزار می‌شود خوشنویسان گناوه اقدام به حضوری نویسی با حضور علاقمندان به هنر خط و خطاطی می‌کنند.

نمایشگاه خوشنویسی «کلک ساحل» در گناوه افتتاح شد

دبیر دهمین جشن فرهنگ گناوه در حاشیه این نمایشگاه گفت: به دلیل شیوع کرونا دهمین جشن فرهنگ گناوه به صورت متمرکز برگزار نشد و برنامه‌های به تناوب و با فاصله و زمانبندی برگزار شد.

سعید بهمرد افزود: نمایشگاه خوشنویسی کلک ساحل از جمله برنامه‌های جشن فرهنگ گناوه است که همزمان با دهمین جشن فرهنگ برگزار می‌شود.

وی گفت: اختتامیه جشن فرهنگ گناوه نیز با برنامه ریزی های انجام شده در اسفند ماه سال جاری برگزار خواهد شد.

کد خبر 5400599

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha