۲۷ دی ۱۴۰۰، ۱۱:۲۹

دادستان دیوان محاسبات کشور:

پیشگیری از تخلفات در اولویت دیوان محاسبات است

پیشگیری از تخلفات در اولویت دیوان محاسبات است

بوشهر- دادستان دیوان محاسبات کشور گفت: با شناسایی نواقص و نارسایی‌ها در دستگاه‌ها از وقوع هرگونه تخلفات مالی جلوگیری می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، علی کامیار صبح دوشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر اظهار داشت: پیشگیری اصل کار ماست و تلاش می‌کنیم با ایجاد انضباط مالی، دستگاه‌ها را عاری از تخلفات مالی کنیم و این سیاست را به دقت اجرا می‌کنیم.

دادستان دیوان محاسبات کشور اضافه کرد: رویکرد ما در دیوان محاسبات، مجلس و دولت، رویکردی ضد فساد است و به عنوان بازویی قوی در کنار مجلس شورای اسلامی هستیم.

وی افزود: مردم می‌توانند از طریق برقراری ارتباط با سامانه ۱۹۸ تخلفات مالی را به دیوان محاسبات گزارش دهند و حتی شرایطی فراهم کرده‌ایم تا مردم نتایج گزارش‌های ارسالی را نیز دنبال کنند. با راه‌اندازی این سامانه و پیش به سوی شعار فناورانه در مسیر شفاف‌بازی گام برمی‌داریم.

کامیار بیان کرد: دیوان محاسبات منتظر نمی‌ماند تا سال مالی به پایان برسد و پس از آن برای نظارت به دستگاه‌ها ورود کند، به صورت فصلی و مستمر موضوعات بودجه‌ای را پیگیری می‌کنیم تا از انحرافات بودجه و تخلفات جلوگیری شود.

دادستان دیوان محاسبات کشور خاطرنشان کرد: به دستگاه‌ها کمک می‌کنیم تا بودجه‌های مصوب برگشت نخورد و در استان‌ها به صورت صحیح هزینه شود.

وی افزود: با شناسایی نواقص و نارسایی‌ها در دستگاه‌ها از وقوع هرگونه تخلفات مالی جلوگیری می‌کنیم.

کامیار خاطرنشان کرد: حسابگری در دستگاه‌های دولتی را یک ضرورت دانست و افزود: وزرای دولت به صورت هفتگی جهت آموزش و آشنایی با مسائل مالی و قوانین بودجه با دیوان محاسبات ارتباط دارند.

کد خبر 5401805

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha