۲۷ دی ۱۴۰۰، ۱۷:۴۰

استاندار مرکزی:

افزایش سهمیه خبرنگاران استان مرکزی درطرح جهش تولید مسکن دنبال شود

افزایش سهمیه خبرنگاران استان مرکزی درطرح جهش تولید مسکن دنبال شود

اراک - استاندار مرکزی گفت: از اداره کل راه و شهرسازی استان انتظار می‌رود نسبت به افزایش سهمیه خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای استان در طرح جهش تولید مسکن تا ۲ برابر موجود اقدام کند.

به گزارش خبرنگار مهر، فرزاد مخلص‌الائمه ظهر دوشنبه در جلسه شورای مسکن استان با اشاره به اهمیت طرح جهش تولید مسکن، عنوان کرد: این طرح یکی از برنامه‌های جدی و اساسی دولت حتی پیش از آغاز فعالیت دولت برای گسترش عدالت و رشد اقتصادی بود که در استان مرکزی با ساخت ۸ هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه تمامی فرآیندها و ضوابط قانونی طرح جهش مسکن در این استان رعایت شده است، عنوان کرد: در صورتی که سهمیه‌ای خارج از قانون به فردی واگذار شود بلافاصله حق سهم از آن فرد سلب و به مشمولین واقعی واگذار شود.

استاندار مرکزی تصریح کرد: طرح جهش تولید مسکن با جدیت در استان مرکزی پیگیری می‌شود و زمین این طرح از اراضی موقوفه کشاورزی در مجاورت اراک با تغییر کاربری و الحاق به شهر تأمین و پیمانکار مربوطه نیز انتخاب شده که آغاز عملیات اجرایی این طرح به زودی و با حضور وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور انجام می‌شود.

مخلص‌الائمه گفت: شهر اراک به عنوان مرکز استان مرکزی ۴۶ درصد از مجموع جمعیت این استان را در خود جای داده و اداره کل اوقاف و امور خیریه استان در واگذاری زمین برای طرح نهضت ملی مسکن در این شهر همکاری مطلوبی داشت که جای تقدیر دارد.

وی ادامه داد: این طرح در استان مرکزی در ۲۱۰ هزار متر مربع مسکونی، ۳۳ هزار متر مربع فضای آموزشی، هشت هزار و ۳۰۰ متر مربع فضای فرهنگی، سه هزار متر مربع فضای ورزشی، ۱۲۳ هزار و ۵۰۰ متر مربع فضای سبز و ۱۳ هزار و ۲۰۰ متر مربع فضای اداری و انتظامی اجرا می‌شود.

استاندار مرکزی گفت: با توجه به اینکه شمار بسیاری از خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای استان جوان هستند و امکان خانه‌دار شدن آنها بدون استفاده از طرح جهش تولید مسکن میسر نیست، از اداره کل راه و شهرسازی استان انتظار می‌رود نسبت به افزایش سهمیه این قشر تا ۲ برابر موجود اقدام کند.

کد خبر 5402242

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha