۲۸ دی ۱۴۰۰، ۸:۴۴

امام جمعه زاهدان:

دستگاه های نظارتی در شرایط موجود کشور باید دقت بیشتری داشته باشند

دستگاه های نظارتی در شرایط موجود کشور باید دقت بیشتری داشته باشند

زاهدان - نماینده ولی فقیه در سیستان‌ و بلوچستان گفت: دستگاه‌های نظارتی و کنترل کننده در این شرایطی که کشور در آن قرار گرفته باید با دقت بیشتری به وظایف محوله خود عمل کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان، آیت‌الله مصطفی محامی در دیدار مدیرکل تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان با وی اظهار داشت: گرفتاری در ساختار درونی مانع حضور جدی و انجام وظایف محوله می‌شود و آثار بد آن را مردم می‌بینند و با حضور مدیریت جدید خوش‌بین به تغییرات و تحول بویژه فعال شدن ادارات تعزیرات حکومتی در تمام شهرستان‌ها هستیم.

وی گفت: شرایط معیشتی مردم و مطالبات به حق آنان کار تعزیرات حکومتی را در مقام رسیدگی کننده به تخلفات بویژه در مواردی که مربوط به اموال کلان و پرونده‌های قاچاق می‌باشد حائز اهمیت کرده است.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان افزود: در رسیدگی به تخلفات اقتصادی احتمال رشوه وجود دارد و نیروها باید سالم، متعهد و خود کنترل باشند تا در برابر تمامی تهدیدهای نفسانی و بیرونی سربلند بیرون آیند.

وی بیان کرد: در مجموعه‌ای مانند تعزیرات حکومتی باید از نیروهای متخصص و کاربلد استفاده شود تا متخلفان نتوانند قانون را دور بزنند.

آیت الله محامی به مدیریت جدید در تعزیرات حکومتی اشاره کرد و گفت: استفاده از مدیر بومی و شایسته‌سالاری اقدام قابل تحسینی است زیرا شخصی که در استان خدمت داشته فراتر از نیروی غیربومی آگاهی به مشکلات و مسائل را دارد.

مدیر کل تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان نیز در این دیدار اظهار داشت: این اداره کل در سالجاری در راستای نظارت و بازرسی از سطح بازار با تشکیل بیش از یکهزار اکیپ گشت مشترک به همراه سایر ادارات تابعه توانسته از پنج هزارو ۱۲۴ واحد صنفی بازدید و بازرسی بعمل آورد که در همین راستا تعداد ۹۷۵ واحد صنفی متخلف شناسایی و برای اعمال قانون به شعب تعزیرات حکومتی استان معرفی شده‌اند.

موسی عباس‌زاده محمودی با اشاره به عملکرد شعب بدوی از اول سالجاری تاکنون گفت: تعداد پرونده‌های وارده به شعب تعزیرات حکومتی استان با موضوعات کالا و خدمات، بهداشت و درمان، قاچاق کالا و ارز از ابتدای سال تاکنون به ۱۴ هزار و ۷۴۴ فقره پرونده می‌رسد که از این تعداد ۱۴ هزارو ۵۷۵ فقره در شعب بدوی رسیدگی و مختومه شده است.

وی در خصوص عملکرد اجرای احکام تعزیرات حکومتی استان افزود: در این مدت ۹ هزار و ۷۹۰ فقره پرونده به اجرای احکام تعزیرات حکومتی استان ارسال شده که تاکنون ۹ هزار و ۵۰۶ فقره پرونده در اجرای احکام اجرا و مختومه شده و در همین راستا میزان وصولی اجرای احکام به ۶۸۸ میلیارد و ۱۲۴ میلیون و ۲۹۷ هزار ریال می‌رسد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان بیان کرد: مسؤولان و مردم استان در این شرایط اقتصادی انتظاراتی از این اداره کل دارند که با وجود برخی کمبودها مانند نیرو و امکانات اما با تلاش‌های صورت گرفته و جدیت به دنبال تحقق خواسته‌های مردم در سطح استان خواهیم بود.

وی گفت: به عنوان نیروی بومی دغدغه مردم استان دغدغه مجموعه تحت نظارت بوده و به دنبال تغییر و تحول در حوزه تعزیرات حکومتی در سطح سیستان و بلوچستان هستیم.

کد خبر 5402530

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha