۲۸ دی ۱۴۰۰، ۱۵:۱۲

مدیرکل هواشناسی کرمانشاه خبر داد؛

بارش۶۴سانتیمتری برف در پاوه/سرماو یخبندان درکرمانشاه تشدید می‌شود

بارش۶۴سانتیمتری برف در پاوه/سرماو یخبندان درکرمانشاه تشدید می‌شود

کرمانشاه- مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه با اشاره به بارش برف و باران طی روزهای گذشته در استان، گفت: سرما و یخبندان در استان کرمانشاه تشدید می‌شود.

فیروز دولتشاهی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: اساس بررسی آخرین نقشه‌های هواشناسی طی امروز و فردا شرایط پایدار در استان کرمانشاه حاکم بوده که مهمترین پیامد آن مه، بویژه در اوایل روز و در مناطق مرطوب خواهد بود.

وی افزود: از روز پنج شنبه ۳۰ دی ماه عبور موج بارشی دیگری مجدداً سبب وزش باد و بارش برف و باران در استان کرمانشاه می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه تصریح کرد: در اثر استقرار تدریجی هوای سرد قطبی از امروز تا اوایل هفته آینده دمای هوا در استان کرمانشاه به شدت کاهش یافته و به تدریج سبب یخبندان در اکثر نقاط استان می‌شود.

دولتشاهی بیان کرد: از امروز تا اوایل هفته آینده دمای شبانه در مناطق گرمسیری بین ۲ تا چهار درجه سانتیگراد زیر صفر، در مناطق معتدل بین هفت تا ۱۰ و در مناطق سردسیر بین ۱۰ تا ۱۵ درجه زیر صفر به ثبت می‌رسد.

وی گفت: دمای هوای کرمانشاه پیش بینی می‌شود طی امروز در گرم‌ترین ساعت به سه درجه سانتی گراد بالای صفر و در سردترین ساعات به منفی هفت درجه زیر صفر برسد.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه اضافه کرد: شهرستان سنقر و کلیایی با منفی ۲۱ درجه سانتیگراد سردترین نقطه استان کرمانشاه بوده و اسلام آبادغرب و حمیل و بخش گواور نیز دمای منفی ۲۱ درجه سانتی گراد را تجربه کردند.

دولتشاهی افزود: شهرستان پاوه با ۶۴ سانتی‌متر، کرندغرب با ۵۲ سانتی‌متر و ثلاث باباجانی با ۴۸ سانتی‌متر بیشترین بارش برف را طی شبانه روز گذشته در استان کرمانشاه به ثبت رساندند.

کد خبر 5402834

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha