۲۹ دی ۱۴۰۰، ۸:۳۲

با صدور بیانیه‌ای اعلام شد؛

مسکو: واشنگتن از ایجاد تنش و ارسال سلاح به اوکراین دست بر دارد

مسکو: واشنگتن از ایجاد تنش و ارسال سلاح به اوکراین دست بر دارد

سفارت روسیه اعلام کرد که مسکو قصد حمله به کسی را ندارد و واشنگتن چنانچه مایل به حل مشکل از راه دیپلماسی است، باید به تنش ها پایان دهد و از تصمیم ارسال تسلیحات بیشتر به کی یف منصرف شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، سفارت روسیه در واشنگتن در بیانیه‌ای اعلام کرد که که چنانچه آمریکا می‌خواهد بحران داخلی اوکراین از طرق دیپلماتیک حل و فصل شود، باید از تصمیم خود مبنی بر ارسال سلاح بیشتر به کی یف دست بر دارد.

در بیانیه مذکور در این باره آمده است: اگر ایالات متحده واقعاً متعهد به تلاش‌های دیپلماتیک برای حل و فصل مناقشه درون اوکراینی است، باید از برنامه‌های تأمین تسلیحات جدید برای نیروهای مسلح اوکراین صرف نظر کند. در عوض، واشنگتن باید از نفوذ خود بر مقامات اوکراینی استفاده کرده تا آنها را متقاعد کند که از کارشکنی در توافقنامه مینسک دست بردارند.

سفارت روسیه همچنین در بیانیه‌ای اعلام کرد که مسکو همچنین از واشنگتن می‌خواهد که به تشنج پیرامون موضوع «دونباس» (مناطق دونتسک و لوگانسک در شرق اوکراین که با هم به این نام شناخته می‌شوند) پایان دهد.

سفارت مذکور در این باره یادآور شد که کاخ سفید، وزارت امور خارجه آمریکا و مقامات بلندپایه پنتاگون روز گذشته اظهاراتی را در مورد نبود گام‌های کاهش تنش در مرز روسیه و اوکراین بیان کرده و استدلال کرده‌اند که روسیه می‌تواند هر لحظه به اوکراین، از جمله از طریق خاک بلاروس حمله کند.

سفارت مسکو در این باره در بیانیه‌ای اعلام کرد: مجدداً تاکید می‌کنیم که روسیه قصد حمله به کسی را ندارد. اقدام برای جا به جایی نظامیان در خاک خودمان، حقی حاکمیتی برای ما است. ما می‌خواهیم تنش‌ها در مورد مسئله دونباس پایان گیرد و از همه مهم‌تر اینکه «کله شق» ها در کی یف به سمت تحریکات جدید سوق داده نشوند.

«جن ساکی»، سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید روز گذشته، با هشدار نسبت به ایجاد «وضعیت بسیار خطرناک» در امتداد مرز اوکراین گفته بود که کاخ سفید معتقد است روسیه می‌تواند هر لحظه به اوکراین حمله کند.

همچنین پیشتر نیز هیئتی از سنای آمریکا از دو حزب دموکرات و جمهوریخواه متعهد شدند که در صورتی که روسیه به اوکراین حمله کند به اوکراین سلاح ارسال کنند.

کد خبر 5403486

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha