۲ بهمن ۱۴۰۰، ۱۵:۵۳

وزارت خارجه روسیه خبر داد؛

کارزار تبلیغاتی سمی آمریکا و ناتو برضد مسکو

کارزار تبلیغاتی سمی آمریکا و ناتو برضد مسکو

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که واشنگتن و ناتو کارزاری تبلیغاتی به همراه اتهامات واهی برضد مسکو برای مسموم کردن فضا و متجاوز نشان دادن روسیه به راه انداخته اند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ریانووستی، وزارت خارجه روسیه در بیانیه ای اعلام کرد که ایالات متحده و سازمان پیمان آتلانتیک شمالی موسوم به ناتو به جای اینکه پاسخ هایی به پیشنهادات روسیه برای تضمین های امنیتی آماده کنند، کارزاری سمی را به همراه اتهامات واهی برضد مسکو آغاز کردند.

در بیانیه وزارت خارجه روسیه در توضیح این مطلب آمده است: کاخ سفید و متحدان غربی اش به جای تامل و تمرکز بر پاسخ به سوالات اساسی در اسناد (ارائه شده توسط) روسیه، یک کارزار اطلاعاتی و تبلیغاتی بسیار سمی را به راه انداختند که کشور ما را به عنوان یک متجاوز، دشمن اروپای متمدن و تهدیدی برای ثبات بین المللی معرفی می کند.

به گفته وزارت خارجه روسیه، در بازه زمانی ۱۵ دسامبر ۲۰۲۱ و زمانی که مسکو رسما پیش نویس معاهده ضمانت های امنیتی و موافقت نامه های مربوط به اقدامات لازم برای تضمین امنیت روسیه و کشورهای ناتو را به واشنگتن تحویل داد، طرف آمریکایی عمدتاً تلاش های آشکاری برای طولانی کردن بحث در مورد پیشنهادهای ارائه شده توسط طرف روسی را آغاز کرد.

این در حالی است که تنش ها بین آمریکا، ناتو و روسیه بر سر بحران اوکراین بالا گرفته است. واشنگتن در این رابطه مسکو را متهم به آماده شدن برای حمله به اوکراین می کند، در حالی که کرملین با رد این اتهام می گوید که آمریکا از چنین برچسب زنی هایی برای پیشبرد اهدافش در شرق اروپا استفاده می کند.

پیشتر جلساتی بین مسکو و واشنگتن و ناتو بر سر پیشنهادات تضمین های امنیتی یاد شده با حضور مقامات طرفین برگزار شد اما نتایجی ملموس که کمک به حل بحران موجود به ویژه مسئله اوکراین نماید، در بر نداشت.

کد خبر 5406170

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha