۳۰ دی ۱۴۰۰، ۲۳:۲۹

نائب رئیس مجلس خبر داد؛

پرداخت ۱۱۰ هزار تومان یارانه به هر ایرانی

پرداخت ۱۱۰ هزار تومان یارانه به هر ایرانی

اردبیل- نائب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: با حذف ارز ترجیحی در سال آینده، قرار است به هر ایرانی ۱۱۰ هزار تومان یارانه پرداخت شود.

به گزارش خبرنگار مهر، علی نیکزاد شامگاه پنجشنبه در برنامه زنده تلویزیونی "با نمایندگان" اظهار کرد: ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی به غیر از گندم و دارو در لایحه بودجه ۱۴۰۱ حذف می‌شود و قرار است رقم حاصل از این منابع برای ۶۰ میلیون ایرانی به ازای هر نفر ۱۱۰ هزار تومان یارانه پرداخت شود.

وی از راه‌اندازی صندوق پیشرفت و عدالت در استان‌ها خبر داد و تصریح کرد: سرمایه اولیه این صندوق‌ها ۲ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده و قرار است مبالغ مازاد فروش اموال دولتی، بهره‌برداری از معادن و مالیات به این صندوق واریز شده و در مسیر توسعه و پیشرفت استان‌ها هزینه شود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی به تغییر فرآیند بررسی بودجه در صحن و کمیسیون تلفیق اشاره کرد و گفت: قرار شد کلیات لایحه بعد از رأی‌گیری در صحن علنی مجلس در کمیسیون تلفیق و در قالب ۲۰ تبصره مورد بررسی دقیق قرار گیرد تا یک‌هزار و ۳۷۲ هزار میلیارد تومان به تصویب برسد.

نیکزاد افزود: از این رقم یک‌هزار و ۱۲۲ هزار میلیارد تومان جاری و شامل حقوق، دستمزد و صندوق‌های بازنشستگی و ۲۵۰ هزار میلیارد تومان نیز ردیف عمرانی کشور است.

وی سهم نفت را در بودجه کشور ۳۸ درصد و مالیات را بالای ۵۰ درصد اعلام کرد و ادامه داد: دولت در لایحه ۱۴۰۱ رشد ۸ درصدی پیش‌بینی کرده که بعید است این رشد اقتصادی محقق شود.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: قرار است از محل افزایش سرمایه‌گذاری در حوزه مسکن، صنعت، کشاورزی و افزایش بهره‌وری این رشد اقتصادی محقق شود که با این شرایط تورمی امکان تحقق رشد ۸ درصدی وجود ندارد.

نیکزاد با انتقاد از دولت قبلی در برداشت نابجا از بانک‌ها و دامن زدن به افزایش نقدینگی و ایجاد تورم اضافه کرد: در لایحه بودجه سال آینده استقراض از بانک مرکزی خط قرمز تعیین شده و قرار است با ۶۰ دلار فروش نفت روزانه به میزان ۱.۱۰ دهم میلیون بشکه فروش نفت انجام شود که به نظر می‌رسد حتی بیشتر از این رقم امکان تحقق درآمدهای نفتی وجود داشته باشد.

وی بیان کرد: اعمال مالیات بر عایدی خانوارها اعم از خانه خالی، خودروهای گران قیمت، واحدهای مسکونی گران قیمت بالای ۱۰ میلیارد تومان، مؤسسات کنکور، سلبریتی‌ها و… می‌تواند افزایش درآمد مالیاتی را سبب شود که البته نگرانی‌ها از افزایش این منابع درآمدی است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: ویژگی ممتاز بودجه سال آینده عدم وابستگی منابع درآمدی کشور به موضوع برجام است هر چند که در صورت تحقق برجام آثار آن در سفره‌های مردم نمایان خواهد شد ولی به هیچ وجه اقتصاد کشور با برجام در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ گره نخورده است.

نیکزاد در مورد افزایش حقوق کارکنان در لایحه بودجه تصریح کرد: دولت باید متوسط افزایش حقوق را از ۱۰ درصد تا ۳۰ درصد به صورت پلکانی لحاظ کند تا کارمندی که حقوق کمتر می‌گیرد با افزایش بیشتری روبه‌رو شده و آنهایی که حقوق بالایی می‌گیرند، افزایش کمتری را داشته باشند.

وی گفت: بالاتر از افزایش حقوق، کارکنان انتظار دارند تا دولت قدرت خرید آنها را حفظ کند تا آنها توان خرید مایحتاج خانوارهای خود را داشته باشند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در مورد بی‌عدالتی در پرداخت حقوق و شکاف ایجاد شده در این زمینه افزود: دومینوی افزایش حقوق دستگاه‌های مختلف به راه افتاده و بعد از معلمان، کارکنان دادگستری و اخیراً نیز جهاد کشاورزی خواستار افزایش حقوق و اجرای قانون تسری شدند که به هیچ وجه با روند شروع شده نمی‌توان عدالت را برقرار کرد.

نیکزاد خاطر نشان کرد: برای از بین بردن تبعیض در پرداختی‌ها دولت باید کار اساسی انجام داده و با هماهنگی سایر قوا تلاش کند تا پرداختی ۴ میلیون کارمند ایرانی را ساماندهی کرده و تفاوت در پرداختی‌ها را به حداقل رسانده و نظام پرداخت عادلانه را یک‌بار برای همیشه به این غائله خاتمه دهد.

کد خبر 5404984

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۰۰:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
      3 0
      از جیب مردم غارت کنید و باز به خودشان برگردانید. واقعا که شما و دوستانتان پروفسورید
    • IR ۰۰:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
      3 0
      خدا به خیر کنه
    • صبا RO ۰۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
      2 0
      اینقدر تورم لجام گسیخته سریع بوده که شماها هنوز در ۵ سال پیش زندگی میکنید با این قیمتای وحشتناک با ارز ۴۲۰۰ نمیتونیم خودمونو بچرهونیم چه برسه به برداشتن این نرخ . آخه بی وجدانا با ۱۱۰ چندرغاز چکار میشه کرد خودتون اگه راست میگید یه ناه با درآمد زیر ده میلیون زنرگیتونو بچرخونید ببینم عرضشو دارید
    • برادر IR ۰۰:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
      1 0
      خیلی ممنون از لطف و بزرگواری شما ! لطفا به ما صدقه ندید. هر وقت یه پولی سر جیب ما گذاشتید ، جیب و کیف اصلی ما رو خالی کردید. خیلی ممنون. پول نخواستیم🙏🙏🙏 همون که یارانه برداشتید و با پولش چند هزار تا مدرسه ساختید و فقر و ریشه کن کردید و کشور رو تمام و کمال ، آباد کردید برا هفت جد ما کافیه!!!
    • یه ایرانی IR ۰۰:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
      3 0
      110هزار تومن پول یه مرغه ...دارید بچه خر میکنید؟! چند برابر اون 110تومنو با تورم از جیب مردم درمیارید
    • IR ۰۰:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
      3 0
      راست میگی خیلی خوشحال شدیم تا صبح خوابمون نمی بره
    • شهروند بدون حامی و پارتی IR ۰۰:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
      1 0
      میخواستم بگم دارین تصمیم میگیرید برای خودتان و دوستان و کارمندان بیکار و بی بازده دولتی یه فکری هم برای بقیه مردم بکنید، خدایی کارمند دولتی هست که مشکل مالی داشته باشد. به فکر قشر کارگری باشید، این مالیاتهای رو که بالا بردید کاملا غیر قانونی و اجحاف است ما که دیگه داریم پاره میشیم.
    • IR ۰۰:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
      2 0
      آدم..... من یک دبه ماست خریدم 50000تومان آنوقت تو داری پول دودبه ماست در یک بمن می دی تازه با افتخار هم داری خبر میدی
    • IR ۰۱:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
      2 0
      خوب است بفرمایید بعد از برداشتن ارز۴۲۰۰ قیمتت مایحتاج عمومی تک به تک چه تغییراتی می‌کند با ذکر قیمت فعلي و قیمتت بعدی
    • سعید IR ۰۱:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
      1 0
      ۱۱۰ پرداخت میشود ۲۲۰ دریافت میشود شاید هم بیشتر ،
    • سید عباس تسبیحی IR ۰۲:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
      2 0
      ۸۳ میلیون نفر منهای ۴ میلیون نفر ما چوب این کارمندان را میخوریم و مالیات میدهبم تا انها هیچ کاری نکنند جزء اعتراض و اعتراض و اعتراض
    • داریوش IR ۰۲:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
      1 0
      جناب نماینده محترم اگر به هر نفر یک میلیون و صد هزارتومان هم بدهید جوابگو تورم ناشی از حذف یارانه نمی‌شود فکرش را کردید قیمت دارو نان و مرغ و ارزاق مردم چقدر تحت تاثیر این تصمیم قرار می‌گیرند چرا نباید ما مردم یه روز خوش بدون استرس داشته باشیم چه گناهی کردیم مگر همه مردم حقوق و مزایای مثل شما رادارن
    • IR ۰۳:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
      1 0
      حساب کن حداقل حقوق امسال 4 میلیون و 200 هزار تومان است یعنی ماهانه 1000 دلار ارز دولتی سال آینده با حداکثر افزایش 5500 تومان خواهد شد یارانه امسال 45 هزار تومان سال آینده 110 هزار تومان اینجا هم هر فرد ماهانه 10 دلار میگیرد سال آینده حقوق 207 دلار خواهد شد و یارانه هر فرد 4 دلار خواهد بود آخه چرا
    • سعید IR ۰۳:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
      1 0
      مبلغ صدو ده هزار تومان به هر نفر یک فاجعه هست این رقم جبران تورم صدرصدی و دویست درصدی را نمی کند با همین اقدام قیمت مسکن حد اقل بیست درصد بالا می رود خوب یک مسکن که همکنون هم کران است و میلیاردی اگر بیست درصد بالا برود مسکن یک میلیاردی می شود یک میلیارد و دویست خوب آیا این صدو ده تومان جبران همین
    • علی IR ۰۳:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
      1 0
      سال ایتده پول یک دونه مرغ میشه صدهزارتومان باحذف ارز4200تومانی
    • ناشناس IR ۰۷:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
      1 0
      با تورم افسار گسیخته یارانه نفری یک میلیون وصد تومان هم بدهیید برا ما کارگران وبازنشستگان تامین اجتماعی کفاف نمی کند ...بقیه پولدار هستند را نمی دانم
    • علی IR ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
      2 0
      بزار واسه خودتون ،،بیشتر لازمتون میشه،،،بادمجان سر به فلک کشیده اقا هنور یارانه ۴ دلاری میده...شرم برشما
    • یوسف میرزایی IR ۱۰:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
      1 0
      خدا ازتون نگذره با این خبرهای دروغتون
    • IR ۱۱:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
      1 0
      مردم رو بدبخت کردید ،
    • محمد IR ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
      2 0
      عالیه خدا خیرتان بدهد مرغ هم میشه ....تومن بعدش با این یارانه میشه یک کیلو و ...گرم مرغ خرید.خدا جزای خر بهتون بده که باعث شدید مردم در رفاه باشند که تخفیف ماهیانه میدهد
    • مسعود IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
      1 0
      بجای چاپ پول و دادن یارانه ، با اون پول کسب و کار راه بندازین و پول رو قوی بکنید به جای تضعیفش ،شاید چهار سال سخت بگذره ولی بعدش اقتصاد شکوفا میشه ولی یارانه فقط یک قرص مسکن چندماهه هستش که بعد بی اثر میشه
    • متین IR ۱۳:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
      1 0
      واااایییی چقدر زیااااد!!!!!😱😱😱 دیگه نیاز نیست کار کنیم، اخه این همه پولو کی میخواد بخوره خجالتم خوب چیزیه واقعا ملت رو خر فرض کردید و ماهارو مسخره میکنید با این کاراتون گدا خیر میکنید مگه بی عرضه هاا، شما عرضه اداره خونوادتونم ندارید چه برسه بخواید یه مملکت رو اداره کنید، بیسوادهاااا
    • حمید IR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
      1 0
      چند سال دیگه قیمتها چند برابر شده و همچنان 110 هزار تومن یارانه پرداخت میشه
    • اسماعیل رواده IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
      1 0
      والله آبروموندبوردبن با یارانه دادنتون
    • IR ۱۸:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
      1 0
      چرا من منطقی صحبت میکنم فوری صفحه را پنهان میکنید و نمیزارید من نظرمو بدم ؟ چرا؟ ، من نه اهل سیاست هستم و نه کارشناس ولی بعنوان یک شهروند مطمئن هستم دولت در سال ۱۴۰۱ هم نه به امور بازنشسته ها ، و نه به حق و حقوق معلمین ، پرستارها ، کارگران و کلا تمامیه اقشار توجه نمیکنه ، حاضرم به پروردگار بزرگ قسم
    • ناشناس آملی IR ۲۰:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
      1 0
      یارانه حق هر ایرانی است ارتباطی به دارایی افراد ندارد وقتی تک نرخی ان شاالله به موفقیت رسید افراد در دهکهای بالا قیمت واقعی را به مقدار مصرف میپردازندپس همانند دیگران از حق خود باید بهره مند شوند. دولت میتواند افراد جامعه را مخیر نماید در دریافت یارانه.
    • جلیل راضی اردکانی IR ۲۳:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
      1 0
      با سلام بیایید یارانه را اصلا ندید تو را به حق آنکه دوست میداری با تشکر
    • ایرانیم IR ۰۲:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۲
      1 0
      آخه با شرفا با وجدانها ک اسم خونتونو گذاشتید قانونگذار چه مدرکی گرفتید شماها چه درسی خوندید؟؟ خدا شاهده مردم و نابود کردید با این همه فشار اقتصادی با این روند و سرعتی ک دست گرفتید ب فلاکت می‌رسانید این ملت نجیب و رنج کش ایران رو ۱۱۰ هزار تومان میخاین بدین اونوقت ۵۰۰ هزار تومان بلافاصه پس بگیرید
    • IR ۰۶:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۲
      1 0
      وای خدا ،،،،مردم از خوشی
    • علی IR ۰۸:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۴
      0 0
      فاصله بین ۴۳ دلار یارانه در سال ۷۹ و ۱.۵ دلار یارانه در سال ۱۴۰۰ فقط ۶۵ هزار تومان است ! سال ۷۹ دلار ۱۱۰۰ تومان بود اما الان حدود ۲۷۰۰۰ تومان ! حال پیدا کنید پرتغال فروش را !
    • رضا IR ۲۱:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۴
      0 0
      بی لیاقت با 5 ماه یارانه یک کیاو پسته می توان خرید
    • محمد IR ۲۲:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۷
      0 0
      چون نمیشه فوش داد حرف حساب دیگه ایی نیست