۲ بهمن ۱۴۰۰، ۱۶:۳۴

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان همدان تاکید کرد؛

تقویت مدارس دولتی استان همدان در دستور کار

تقویت مدارس دولتی استان همدان در دستور کار

همدان- سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان همدان توجه به دانش آموزان مدارس دولتی را از جمله برنامه‌های مهم خواند و تصریح کرد: باید به سمت تقویت این مدارس حرکت کنیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمود نقوی شنبه در دیدار با معاون هماهنگ کننده سپاه انصارالحسین (ع) و مسئولان بسیج فرهنگیان و دانش‌آموزی استان همدان با بیان اینکه سرعت رشد در آموزش و پرورش پایین آمده است، اظهار کرد: باید برنامه‌ها را با سرعت بیشتر و کیفیت بهتر پیش ببریم، بر شناسایی و معرفی نیروهای توانمند و انقلابی به معنای واقعی تاکید کرد و گفت: این موضوع برای انجام کار جهادی و انقلابی بسیار مهم و ضروری است.

وی با بیان اینکه سند ۲۰۳۰ صرفاً یک مجموعه مکتوب نیست، افزود: رفتار کسانی که مانع از انجام شعائر دینی می‌شوند، می‌تواند مصداق بارز ۲۰۳۰ باشد.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان همدان، توجه به دانش آموزان مدارس دولتی را از جمله برنامه‌های مهم خواند و تصریح کرد: باید به سمت تقویت این مدارس حرکت کنیم.

نقوی با تأکید بر اینکه اتحاد و وفاق برای رسیدن به تفاهم مشترک برای پیشبرد اهداف تعلیم و تربیت باید اولویت قرار گیرد، افزود: از برنامه‌های بسیج فرهنگیان و دانش آموزی استقبال می‌کنیم و معتقدیم رصد و احصای مسائل حوزه آموزشی و پرورشی توسط فرهنگیان و دانش آموزان بسیجی باعث رشد آموزش و پرورش می‌شود.

ضرورت اعتلای روحیه انقلابی و جهادی در مجموعه تعلیم و تربیت

در ادامه، معاون هماهنگ کننده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان با تأکید بر اهمیت رشد شاخص‌ها، گفت: مجموعه سپاه و بسیج با رویکرد خدمت رسانی و حمایت در خدمت مجموعه آموزش و پرورش خواهد بود.

سرهنگ پاسدار مصطفی رستمی، اعتلای روحیه انقلابی و جهادی در مجموعه تعلیم و تربیت را ضروری خواند و تصریح کرد: هدف ما بسیجی کردن معلمان و دانش آموزان است.

وی با اشاره به نقش فرهنگیان و دانش آموزان در دوران دفاع مقدس، گفت: برای این دو قشر مهم و آینده ساز هرچقدر کار کنیم، سرمایه گذاری است و برد انقلاب را به دنبال دارد.

در ادامه، سرهنگ طیب فریادرس اظهار کرد: امروزه آموزش و پرورش با دستگاه تعلیم و تربیت طراز انقلاب اسلامی فاصله زیادی دارد؛ هرچند زحمات زیادی در این خصوص کشیده شده است.

مسئول بسیج فرهنگیان استان همدان با اشاره به برخی مسائل و مشکلات موجود در آموزش و پرورش از جمله آسیب‌های اجتماعی، افت حوزه پرورشی و مواردی از اجرای ۲۰۳۰، تصریح کرد: نخبه پروری، توجه به سمپاد، تدبیر برای رفع مشکل کمبود معلم، توجه به دانشگاه فرهنگیان و تقویت ضمن خدمت فرهنگیان از جمله موارد ضروری است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه انتظار ما یک تحول جدی و اساسی در مجموعه آموزش و پرورش است، افزود: این تحول کار یک فرد نیست و مجموعه عناصری که در آموزش و پرورش نقش آفرین هستند، باید پای کار بیایند.

فریادرس با تأکید بر اینکه بخشی از مأموریت‌ها بر عهده مجموعه بسیج است، گفت: هدف ما تحقق دولت اسلامی است و اینکه آموزش و پرورش درست عمل کند و نقش خود را به نحو احسن ایفا نماید.

مسئول بسیج فرهنگیان استان دولت سازی در فضای آموزش و پرورش را مورد تأکید قرار دارد و خاطرنشان کرد: باید با نقش آفرینی معلمان به سمت تحقق و اجرای سند تحول بنیادین حرکت کنیم.

وی با اشاره به اهمیت جوان گرایی و توجه به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، تصریح کرد: ظرفیت بسیار زیادی وجود دارد که بچه‌های انقلابی سیستم آموزش و پرورش را کمک کنند تا آنچه در شأن آموزش و پرورش است، محقق شود.

همچنین در ادامه، سرهنگ کاظم مظاهری با بیان اینکه کار مدیریت جدید آموزش و پرورش استان به برکت خون شهید رضایی با یادواره این شهید آغاز شد و این مایه خیر و برکت است، اظهار کرد: بسیج دانش آموزی باب‌القبله بسیج است.

مسئول بسیج دانش آموزی استان همدان با اشاره به طرح ورود بسیج دانش آموزی به دوره ابتدایی با رویکرد کارهای تربیتی، گفت: این طرح به صورت پایلوت در تعدادی از مدارس استان اجرا می‌شود.

وی در ادامه، خواستار دیدار چهره به چهره اولیا با سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان شد و خاطرنشان کرد: هیأت اندیشه ورز دانش آموزی استان آمادگی دارد با احصاء مسائل مربوط به آموزش و پرورش در حوزه دانش آموزی به دستگاه تعلیم و تربیت کمک کند.

کد خبر 5406165

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha