قیس الخزعلی:

هیئت هماهنگی شیعی یک قدرت واقعی سیاسی در عراق است

هیئت هماهنگی شیعی یک قدرت واقعی سیاسی در عراق است

دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق با بیان اینکه هیئت هماهنگی گروه های شیعی عراق یک قدرت واقعی سیاسی است، تأکید کرد: این هیئت به منظور برقراری امنیت در عراق، به وحدت و یکپارچگی خود ادامه می دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر، «قیس الخزعلی» دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق در صفحه شخصی خود در توئیتر با اشاره به تازه‌ترین تحولات عراق نوشت: هیئت هماهنگی گروه‌های شیعی یک قدرت سیاسی واقعی است که خواسته‌ها و مطالبات میلیون‌ها نفر از فرزندان ملت آزاد و عزتمند عراق را نمایندگی می‌کند.

در ادامه توئیت الخزعلی آمده است: علت مواضع آرام و پیام‌های مسالمت آمیز و آشتی جویانه هیئت هماهنگی این است که این هیئت از حجم طرح خصمانه علیه عراق و ملت آن اطلاع دارد و می‌داند چه طرحی برای «فرزندان وطن واحد و مذهب واحد» کشیده شده است. این موضع هیئت هماهنگی آنگونه که برخی‌ها گمان می‌کنند از سر درایت و شجاعت است نه ضعف و سستی.

الخزعلی در پایان توئیت خود با اشاره به آیه «و تعاونوا علی البر و التقوی و لا تعاونوا علی الاثم و العدوان» ت أکید کرد: هیئت هماهنگی به وحدت و یکپارچگی خود ادامه می‌دهد و تمام توانش را برای عبور دادن عراق و ملت آن به سوی ساحل امنیت به کار می‌گیرد.

هیئت هماهنگی شیعی یک قدرت واقعی سیاسی در عراق است

روز گذشته «عارف الحمامی» عضو هیئت هماهنگی شیعی در سخنانی به برخی اخبار در خصوص وجود شکاف در صفوف هیئت هماهنگی واکنش نشان داد. این عضو هیئت هماهنگی شیعی عراق با بیان اینکه احزاب و جریان‌های عضو هیئت مذکور یکپارچه و منسجم هستند، گفت: وجود شکاف و دودستگی در صفوف هیئت هماهنگی چیزی جز شایعات بی اساس نیست.

این درحالی است که پیشتر هم «نوری المالکی» رهبر ائتلاف «دولت قانون» عراق یک پست توئیتری در خصوص آخرین تحولات مربوط به تشکیل دولت جدید در این کشور منتشر کرد. المالکی در این پست توئیتری آورده است: هیئت هماهنگی شیعی به سمت تشکیل دولت حرکت می‌کند. مدیریت کشور بر اساس شراکت خواهد بود و همگان زیر سقف قانون اساسی قرار خواهند داشت.

رهبر ائتلاف دولت قانون همچنین در پست توئیتری مذکور آورده است: هیئت هماهنگی شیعی کاملاً قدرتمند و منسجم است. این هیئت دارای وحدت مواضع است. پیش از این، «ضرغام المالکی» نماینده پارلمان عراق از ائتلاف دولت قانون در سخنانی تاکید کرد گفتگوهای سیاسی بین هیئت هماهنگی شیعی و جریان صدر به منظور تشکیل دولت آینده همچنان ادامه دارد.

این عضو ائتلاف دولت قانون در ادامه با بیان این موضوع تصریح کرد: نمی‌توانیم در میانه راه متوقف شویم و باید بحث‌ها و گفتگوها بین نیروهای سیاسی و به ویژه گروه‌های شیعه ادامه یابد. وی با بیان اینکه گروه‌های سنی، به ویژه ائتلاف تقدم، با هم‌پیمان شدن با گروه‌های دیگر توانسته‌اند ۳۷ کرسی را به دست بیاورند، تاکید کرد: در چنین شرایطی هیئت هماهنگی چگونه می‌تواند در حاشیه قرار گیرد؟

کد خبر 5407377

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha