۴ بهمن ۱۴۰۰، ۱۱:۵۹

مدیرکل منابع طبیعی استان سمنان خبر داد؛

اختصاص ۱۳ هکتار اراضی ملی دیباج برای جهش تولید مسکن

اختصاص ۱۳ هکتار اراضی ملی دیباج برای جهش تولید مسکن

دامغان- مدیرکل منابع طبیعی استان سمنان گفت: ۱۳ هکتار از اراضی ملی در شهر دیباج دامغان با هدف اجرای طرح جهش تولید مسکن به اداره کل راه و شهرسازی استان واگذار شد.

جعفر مرادی حقیقی در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه ۱۳ هکتار از اراضی ملی در شهر دیباج دامغان با هدف اجرای طرح جهش تولید مسکن به اداره کل راه و شهرسازی استان سمنان واگذار شد، اظهار داشت: برای کمک به اجرای طرح جهش تولید مسکن، شناسایی و تأمین زمین مورد نیاز دیباج در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه با بررسی‌های انجام شده ۱۳ هکتار در مرحله اول به این منظور اختصاص یافت، افزود: در صدد هستیم هشت هکتار زمین دیگر از اراضی ملی در شهر دیباج را شناسایی و واگذار کنیم که با واگذاری ۱۳ هکتار مرحله اول در مجموع ۲۱ هکتار زمین واگذار می‌شود.

بذرپاشی و درختکاری در دامغان

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان بیان کرد: واگذاری زمین اراضی ملی به اجرای طرح جهش تولید مسکن بر اساس ماده چهار قانون ساماندهی، حمایت از تولید و عرضه مسکن و همکاری با دولت در اجرای هرچه بهتر این طرح ملی و کمک به خانه دار شدن خانواده‌های فاقد مسکن به ویژه جوانان است.

مرادی حقیقی با اشاره به اجرای ۳۱۳ هکتار طرح ملی پویش نهال کاری در دامغان بیان کرد: در اجرای طرح ملی پویش نهال کاری کار بذر پاشی با گونه‌های مرتعی شامل آنغوزه، درمنه دشتی، تاغ، قیچ، یونجه، ارس، زرشک، بادام کوهی در مناطق سیاه کوه، چاه نو شمالی یزدان آباد، مراتع روستایی مهماندویه و منطقه معلمان استفاده شده است.

وی با بیان اینکه هدف اصلی از اجرای پویش نهال کاری نهادینه کردن فرهنگ کاشت و نگهداری درختان با رویکرد مردمی است و این عمل موجب افزایش سرانه فضای سبز منطقه؛ افزایش تراکم پوشش گیاهی و جلوگیری از فرسایش خاک در دامنه‌های شیب دار خواهد شد، افزود: این طرح در راستای پروژه‌های بیولوژیک؛ بی و مکانیک و توسعه گیاهان دارویی اجرا شد.

کد خبر 5407633

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha