۶ بهمن ۱۴۰۰، ۹:۳۲

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر:

خودباوری از دستاورد های مهم انقلاب اسلامی برای بانوان است

خودباوری از دستاورد های مهم انقلاب اسلامی برای بانوان است

گناوه- مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری بوشهرگفت:رسیدن بانوان ایران اسلامی به خودباوری و خودشناسی از دستاوردهای بزرگ انقلاب شکوهمند اسلامی است.

به گزارش خبرنگار مهر، رقیه زنگنه نژاد سه شنبه شب در نشست با بانوان مدیر و تعدادی از بانوان فرهیخته و موفق شهرستان گناوه با تبریک میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا (س) و هفته گرامیداشت مقام زن و مادر اظهار داشت: حضرت فاطمه زهرا (س) الگویی تمام عیار برای جامعه زن مسلمان و زنان تراز اول انقلاب است وبه تعبیر فرمایش رهبر معظم انقلاب «حضرت فاطمه زهرا (س) رهبر به تمام معنا است».

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر افزود: رسیدن بانوان به خودباوری و خودشناسی از دستاوردها بزرگ انقلاب اسلامی اسلامی است و امروز پس از گذشت بیش از چهار دهه از پیروزی این انقلاب شکوهمند، بانوان ایران اسلامی در عرصه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و مدیریتی به توانمندی‌ها و خودباوری هایی بزرگی دست یافته‌اند که جامعه به وجود آنها افتخار می‌کند و در همه سطوح از توانایی‌ها آنها استفاده می‌شود و حضوری فعال دارند.

وی گفت: بانوان در کنار همه نقش‌ها، به عنوان محور کانون خانواده و تربیت کنندگان نسل‌های آینده هستند که به تعبیر فرمایش مقام معظم رهبری بالاترین نقش و سطح برای آنها نیز این نقش است.

وی تصریح کرد: شهرستان گناوه دارای ظرفیت‌ها و توانمندی‌های فراوانی در سرمایه انسانی با دارابودن نیروهای خلاق، توانمند، اجتماعی و سیاستمدار نیروهای ارزشی و انقلابی است و در ابعاد اجتماعی، سیاسی و در زمینه‌های مختلف دیگر نیز ظرفیت‌های فراوان دارد که لازم است تا از این توانمندی‌ها و ظرفیت‌ها و قابلیت‌ها برای پیشرفت شهرستان هر چه بیشتر بهره برد ه شود.

وی گفت: پیشرفت باید در همه ابعاد در نظر گرفته شود و می‌طلبد تا کسانی که دغدغه پیشرفت شهرستان به ویژه کمک به توانمند سازی بانوان را دارند در کنار دولت مردان وسایر نخبگان حوزه اجتماعی در همه ابعاد حوزه پیشرفت برنامه ریزی و نگاه کنند.

وی یادآور شد: در شهرستان گناوه بانوان توانمند و کارآفرین زیادی در حال فعالیت هستند و از مهمترین موارد در این زمینه راه اندازی بازارچه‌های فروش محصولات تولیدی این بانوان است.

زنگنه نژد بیان کرد: کارآفرینان و فعالان حوزه کارآفرینی بانوان باید به سمت کارآفرینی اجتماعی پیش روند و محوریت حوزه کارآفرینی در منطقه را برعهده بگیرند و توانایی دریافت آموزش‌ها و ایجاد طرح و برنامه را برای حوزه کارآفرینی را داشته باشند.

خودباوری از دستاورد های مهم انقلاب اسلامی برای بانوان است

وی با اشاره به اینکه بسیاری از محصولات تولیدی بانوان اگر در یک فرایند بازتولید قرار گیرد قابلیت صادرات خواهد داشت افزود: از ظرفیت‌های استان بوشهر همجواری با کشورهای حوزه خلیج فارس است و بسیاری از محصولات تولیدی و صنایع دستی بانوان اگر با محوریت تولید و طراحی مناسب و کارآفرینی باشد می‌تواند از این طریق به بازارهای جهانی صادر و معرفی شود.

وی گفت: در شهرستان گناوه با داشتن جوانان مستعد و توانمند زمینه مناسب برای تاسیس مدرسه کارآفرینی به منطور پرورش نیروی جوان مستعد و توانمند و براساس اصول و ظرفیت‌های شهرستان از جمله گردشگری و دست یابی به بازار کسب و کاروجود دارد که باید از این ظرفیت بهره برد.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر گفت: از مهمترین موارد مهم در شهرستان گناوه حضور خیرین است که در موارد مختلف حضور فعال دارند که باید از این ظرفیت به نحو مناسب استفاده کرد.

وی بیان کرد: بازارچه‌های محلی حوز خیرین و بخش خصوصی در بخش کارآفرینی استفاده شود و بازارچه‌های محلی مسجد محور تاسیس شود تا بتوان به نحوه مطلوب‌تری از این موقعیت برای کارآفرینی بانوان استفاده شود.

خودباوری از دستاورد های مهم انقلاب اسلامی برای بانوان است

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر بیان کرد: در زمینه توانمندسازی نیروها با توجه به اینکه استان بوشهر در رده سنی ۱۵ تا ۲۹ سال بالاترین رده را دارا است آموزش‌های بخش توانمندسازی به قشر جوان و نوجوان معطوف شوند که سرمایه‌های آینده کشور و شهرستان هستند و در همه حوزه‌ها در کنار توانمندسازی خانواده به توانمندسازی قشر جوان و نوجوان نیز اهتمام جدی صورت گیرد.

وی گفت: شهرستان گناوه بانوان توانمند، انقلابی، ارزشی، جهادی و کارآمدی دارد که انتظار می‌رود فرماندار انقلابی شهرستان در انتصابات به حوزه بانوان نگاه ویژه داشته باشد.

وی در خصوص بودجه‌های در نظر گرفته شده حوزه زنان و خانواده استان در سال آینده گفت: در جلسه شورای معاونین استانداری با حضور فرمانداران سراسر استان، تاکید شد که بودجه حوزه زنان و خانواده به طور اختصاصی در بودجه ۱۴۰۱ لحاظ شود تا در سال آینده برنامه‌ها و طرح‌های این حوزه در سطح استان با نحو کامل اجرا شود.

خودباوری از دستاورد های مهم انقلاب اسلامی برای بانوان است

در پایان این نشست که در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد بانوان حاضر نظرات خود را در حوزه‌های مختلف بیان کردند و به مناسبت میلاد با سعادت حضرت زهرا (س) و هفته گرامیداشت مقام زن و روزمادر از بانوان مدیر و تعدادی از بانوان فرهیخته و موفق شهرستان گناوه تجلیل شد.

خودباوری از دستاورد های مهم انقلاب اسلامی برای بانوان است

خودباوری از دستاورد های مهم انقلاب اسلامی برای بانوان است

کد خبر 5409106

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha