۷ بهمن ۱۴۰۰، ۱۳:۴۲

رئیس قوه قضائیه در جمع مردم مشهد:

آمار زندانیان در شأن خراسان رضوی نیست

آمار زندانیان در شأن خراسان رضوی نیست

مشهد ـ رئیس قوه قضائیه با انتقاد از آمار بالای زندانیان در خراسان رضوی، از همه مسئولان استان خواست نسبت به بهبود این شرایط تلاش کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام غلام‌حسین محسنی اژه‌ای ظهر پنج‌شنبه در دیدار مردمی خود با مردم مشهد، با بیان این‌که دشمنان نظام با عملیات روانی در تلاش برای ترویج فساد و ناهنجاری‌ها هستند، اظهار کرد: آنان از فضای مجازی نیز برای مقاصد خود نهایت استفاده را داشته‌اند.

رئیس قوه قضائیه با تأکید بر این‌که ضرر برخی مفاسد اجتماعی و فرهنگی بیشتر از مفاسد اقتصادی است که منجر به نفوذ دشمن می‌شود، ادامه داد: کشور ما در حال حرکت است، متوقف نشده است و خوشبختانه از نظر امنیت، قدرت بازدارندگی و رتبه‌های علمی در حال پیشرفت هستیم.

وی بیان کرد: آنچه دشمنان و بدخواهان نظام جمهوری اسلامی ایران در ۴۰ سال گذشته بر مردم وارد کردند، به قدری بود که اگر به کشور دیگر وارد می‌شد آن کشور از پای درمی‌آمد، از ابتدای انقلاب در محاصره اقتصادی دشمن قرار داریم و همه بوق‌های سلطه جهانی علیه این کشور در حال دمیدن است.

جمهوری اسلامی تسخیرنشدنی است

اژه‌ای با بیان این‌که باید با انسجام، اعتماد به وعده‌های الهی، تکیه بر ارزش‌های الهی و جهاد بیشتر حرکت کنیم، خاطرنشان کرد: آمریکا می‌داند جمهوری اسلامی ایران کشوری نیست که به تسخیر درآید، ایران به جایگاهی رسیده که بزرگ‌ترین قدرت‌های سیاسی، اطلاعاتی و امنیتی دنیا نمی‌توانند هر غلطی انجام دهند و این بیانگر عنایت پروردگار بر این کشور است.

وی با اشاره به این‌که بیشترین دشمنی را آمریکا و صهیونیست‌ها با ما دارند، اظهار کرد: اگر قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران نبود، دشمن هیچ درنگی برای حمله نظامی به ایران نمی‌کرد اما صهیونیست‌ها امروز از ایران می‌ترسند و اگر اقدامی علیه ایران انجام دهند، نسبت به زوال خود اقدام کرده‌اند.

رئیس دستگاه قضا با بیان این‌که آمار زندانیان در شأن خراسان رضوی نیست افزود: باید عدالت اجتماعی را برقرار کرد و تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم، همه مسئولان به‌خصوص مدیرانی که در خراسان رضوی و مشهد مشغول فعالیت هستند باید تلاش کنند استان و شهری الگو در شأن حضرت امام رضا (ع) و حضرت بقیه‌الله ایجاد شود.

فرآیند دادرسی کوتاه شود

وی با تأکید بر این‌که باید فرآیند دادرسی کوتاه شود، گفت: تمام توان باید برای رفع مشکلات مردم به کار گرفته شود زیرا مردم از طولانی شدن رسیدگی‌های قضائی رنج می‌برند.

اژه‌ای با تأکید بر این‌که باید با مفسدان نیز برخورد جدی صورت بگیرد، افزود: برای رفع مشکلات مردم در استان رئیس کل دادگستری از تمام اختیارات خود استفاده کند و اگر اختیارات بیشتری لازم بود، اعلام شود تا تفویض شود.

وی در خصوص آموزش و جذب نیرو در دستگاه قضا، با بیان این‌که باید در این زمینه تغییراتی صورت گیرد که در دستور کار قرار دارد، خاطرنشان کرد: مسائل حقوقی و کیفری نسبت به خانواده شهدا، ایثارگران و جانبازان باید به‌صورت ویژه رسیدگی شود و عنایت خاصی نسبت به آنان وجود داشته باشد.

کد خبر 5410254

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha