۹ بهمن ۱۴۰۰، ۱۰:۱۵

زارع خبر داد؛

سقف پاداش پایان خدمت کارکنان دولت مشخص شد

سقف پاداش پایان خدمت کارکنان دولت مشخص شد

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ گفت: این کمیسیون مصوب کرد که سقف پاداش پایان خدمت کارکنان دولت در سال آینده ۴۷۲ میلیون تومان شود.

به گزارش خبرنگار مهر، رحیم زارع در جمع خبرنگاران با اشاره به جلسه صبح امروز کمیسیون تلفیق، گفت: در لایحه بودجه سال آینده دولت پیشنهاد کرده بود که پاداش پایان خدمت کارکنان تا سقف ۴۴۵ میلیون تومان باشد که کمیسیون تلفیق آن را به میزان ۴۷۲ میلیون تومان افزایش داد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه اظهار داشت: دولت در لایحه بودجه پیش‌بینی کرده بود که سهم صندوق توسعه ملی از منابع حاصل از صادرات نفت، میعانات گازی و خالص صادرات گاز ۲۰ درصد تعیین شود، اما با توجه به اینکه دولت برای این کار اذن مقام معظم رهبری را نداشت، کمیسیون تلفیق، سهم صندوق توسعه ملی را به ۴۰ درصد رساند. اگر دولت اذن مقام معظم رهبری را بگیرد، ما مجدداً درباره این موضوع رأی‌گیری می‌کنیم.

وی بیان کرد: با تغییر حاصل شده، سهم وزارت نفت از منابع حاصل از صادرات نفت، میعانات گازی و خالص صادرات گاز ۱۴.۵ درصد و سهم بودجه عمومی ۴۵.۵ درصد شد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه گفت: اعضای این کمیسیون، با افزایش حقوق جانبازان فاقد شغل تا سه میلیون و پانصد هزار تومان موافقت کردند. بر این اساس حقوق ۲ میلیون و دویست هزار تومانی ۴۲ هزار جانباز فاقد شغل به ۳ میلیون و پانصد هزار تومان افزایش خواهد یافت.

زارع گفت: براساس مصوبه دیگر کمیسیون تلفیق، حق عائله‌مندی برای بازنشستگان، شاغلان و مستمری‌بگیران در ازای همسر دو برابر و در ازای فرزند سه برابر شد که در مجموع ماهیانه حدود یک میلیون و دویست هزار تومان می‌شود.

وی با اشاره به بررسی موضوع حذف ارز ترجیحی در جلسه صبح امروز کمیسیون، متذکر شد: عنوان حذف ارز ترجیحی به اشتباه در افکار عمومی بیان می‌شود، چرا که بحث اصلاح روند پرداخت یارانه مطرح است، به این معنا که به جای پرداخت یارانه به حلقه اول، یارانه به حلقه آخر و مصرف کننده یعنی مردم پرداخت شود.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه گفت: در جلسه امروز کمیسیون تلفیق بودجه پیشنهادات متعددی در این خصوص مطرح شد، اما تصمیمی اتخاذ نشد و بر این اساس کمیسیون تلفیق در جلسه عصر امروز خود نیز به این موضوع می‌پردازد.

زارع تاکید کرد: تامین معیشت مردم و جلوگیری از افزایش قیمت کالاها یکی از دغدغه‌های مجلس و دولت است و مسلماً ما بعد از بحث و بررسی گسترده در این خصوص تصمیم گیری خواهیم کرد.

کد خبر 5411383

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha