۱۱ بهمن ۱۴۰۰، ۱۷:۰۵

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی تاکید کرد؛

ضرورت تخصیص مکان مناسب برای احداث موزه هنرهای معاصر در تبریز

ضرورت تخصیص مکان مناسب برای احداث موزه هنرهای معاصر در تبریز

تبریز- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: تغییر و تخصیص مکان مناسب‌تر برای احداث موزه هنرهای معاصر در تبریز ضروری است.

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدقاسم ناظمی در جلسه مشورتی تأسیس موزه هنرهای معاصر تبریز با اشاره به اهمیت تأمین محتوای موزه و خرید آثاری فاخر برای آن، افزود: از ظرفیت مجموعه‌داران و نهادهای مختلف برای دریافت و یا اهدای آثار ارزشمند به این موزه باید استفاده شود.

رئیس موزه هنرهای معاصر تهران هم گفت: تهیه محتوا و خرید آثار موزه هنرهای معاصر تبریز باید مبتنی بر نگرش ملی باشد.

احسان آقایی افزود: محتوای موزه و آثار ارائه شده در آن مهم‌تر و غالب بر بحث مکان است و باید به ساختمان و فضای فیزیکی موزه نیز توجه شود.

وی اظهار داشت: با توجه به بیان اینکه تبریز از توان غنی هنری و توانمندی اقتصادی بالایی برخوردار است، ایجاد موزه هنرهای معاصر در این شهر ضرورت دارد.

رئیس موزه هنرهای معاصر تهران با بیان اینکه در تمام دنیا موزه‌ها به صورت هیأت امنایی اداره می‌شود، گفت: در تبریز نیز هیأت امنایی متشکل از افراد حقیقی و حقوقی باید شکل گیرد و پیش از هر چیز اقدامات لازم برای ایجاد محتوای موزه انجام شود.

آقایی، ادامه داد: اعضای هیأت امنای موزه هنرهای معاصر در این شهر باید از افرادی انتخاب شوند که با درک صحیح از گستره هنر، کلیت هنر معاصر را در نظر بگیرند.

وی با تاکید بر اینکه اعضای هیأت امنا باید از افرادی پژوهشگر و هنرشناس انتخاب شوند، یادآوری کرد: باید استانداردهای لازم از نظر ساختار و معماری در تأسیس موزه لحاظ شود و فضای پیرامون موزه نیز به نوعی انتخاب شود که جذابیت لازم را برای حضور مخاطب ایجاد کند.

کد خبر 5412886

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha