۱۱ بهمن ۱۴۰۰، ۱۷:۲۹

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی:

رویکرد برنامه‌های دهه فجر در استان مرکزی افزایش امید اجتماعی است

رویکرد برنامه‌های دهه فجر در استان مرکزی افزایش امید اجتماعی است

اراک - رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: دهه فجر امسال ۵ هزار برنامه با رویکرد افزایش امید اجتماعی در استان مرکزی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر حجت‌الاسلام هادی خلیلی ظهر دوشنبه در نشست خبری ستاد دهه فجر استان مرکزی اظهار کرد: انقلاب اسلامی مدیون خون شهدا است و در ایام‌الله دهه مبارک فجر، برگزاری یادواره‌های شهدا در مناطق شهری و روستایی پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: در تمام برنامه‌های دهه فجر امسال، رعایت پروتکل‌های بهداشتی تاکید شده و تا این لحظه هیچ ابلاغیه‌ای از ستاد مدیریت کرونا برای لغو برنامه‌ها ارسال نشده است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی تصریح کرد: در صورت تغییر برنامه‌ها و اعلام محدودیت‌های ستاد کرونا، اطلاع‌رسانی لازم در خصوص برنامه‌ها اعلام می‌شود.

خلیلی عنوان کرد: فردا در نخستین روز از دهه مبارک فجر، گلباران بیت تاریخی امام راحل با حضور استاندار مرکزی و جمعی دیگر از مسئولان در خمین و حجره طلبگی امام راحل در اراک با حضور اعضای شورای اداری شهرستان اراک گلباران می‌شود.

وی بیان کرد: برگزاری محافل انس با قرآن کریم و کرسی‌های تلاوت قرآن کریم، جشنواره‌های قرآنی کودک، نوجوان و خانواده، تجلیل از بانوان نمونه، دیدار با زنان ایثارگر، جشنواره طبخ غذاهای بومی و محلی، اعزام کاروان سلامت و برگزاری گفتمان‌های دینی و اعتقادی با موضوعات دستاوردهای انقلاب و تقویت گفتمان انقلاب اسلامی از دیگر برنامه‌ها است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی تصریح کرد: توجه به ورزش به ویژه در نسل جوان، یکی از تأکیدات مهم رهبر معظم انقلاب است که در این راستا، اجرای مسابقات ورزشی در رشته‌های مختلف در این دهه در مناطق شهر و روستا در نظر گرفته شد.

وی ادامه داد: یکی از برنامه‌های مهم ستاد دهه مبارک فجر، برگزاری جشن انقلاب در مساجد سراسر روستاها و شهرهای استان مرکزی و کانون‌های فرهنگی و هنری به همراه آذین‌بندی است.

خلیلی گفت: برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری، همایش‌های انقلابی، شب شعر وجشنواره‌های مختلف با موضوع افزایش آگاهی و اقناع نسل جوان با ماهیت و دستاوردها و کارکردهای انقلاب اسلامی و سلسله نشست‌های روشنگری، بخش دیگری از برنامه‌های ایام‌الله دهه مبارک فجر استان مرکزی است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی عنوان کرد: نواختن زنگ انقلاب در مدارس و کارخانه‌ها، به صدا درآمدن سوت قطارها و اجرای برنامه‌های مختلف در کارخانه‌ها، صنایع و واحدهای تولیدی، اجرای تئاتر خیابانی و صحنه‌ای و جشنواره فیلم فجر در اراک از ۱۵ تا ۲۲ بهمن‌ماه، بخش دیگری از برنامه‌ها است.

وی ادامه داد: افتتاح و آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های عمرانی و اقتصادی، گلباران قبور مطهر شهدا، تجدید میثاق با شهدا و تعویض پرچم قبور شهدا در ۱۴ بهمن‌ماه و به صورت همزمان با کشور و اعزام مبلغان دینی به مناطق شهری و روستایی برای تبیین ارزش‌های انقلاب، از دیگر برنامه‌ها است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی در پایان بیان کرد: تا به این لحظه برنامه شورای هماهنگی کشور در ۲۲ بهمن‌ماه مبنی بر راهپیمایی حضوری است و اگر بنا به حفظ سلامت مردم و مصوبه ستاد مدیریت کرونا این مهم تغییر کند، برنامه‌های جایگزین اعلام می‌شود.

کد خبر 5413603

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha