۱۲ بهمن ۱۴۰۰، ۱۷:۳۲

معاون اجرایی رئیس جمهور:

وضعیت آزادسازی حریم دریا در مازندران مناسب نیست

وضعیت آزادسازی حریم دریا در مازندران مناسب نیست

ساری- معاون اجرایی رئیس جمهور وضعیت آزادسازی نوار ساحلی در استان مازندران را مناسب ندانست و گفت: تجاوز به ساحل زیبنده نظام جمهوری اسلامی نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، سید صولت مرتضوی عصر سه شنبه در نشست بررسی طرح آزادسازی دریا در استانداری مازندران با بیان اینکه نوار ساحلی مازندران از رامسر تا نور به صورت پیوسته در تصرف بخش‌های مختلف قرار دارد، گفت: از نور تا بابلسر شاهد چسبندگی ساحل به دریا هستیم.

وی با عنوان اینکه نوار ساحلی مناطق مختلف استان در تصرف قرار دارد، گفت: مگر آنکه بگوئیم ساحل در دهه‌های گذشته دارای ۱۰۰ تا ۲۰۰ متر عمق بود و اکنون دریا پیشروی کرده است و پیشروی دریا سبب تصرف ساحل شده است.

وی با اظهار اینکه در مجموع شاهد آن هستیم که ساحل دریا در استان آزاد نیست از مسئولان خواست تا به آمار وارقام آزادسازی ساحل اکتفا نکنند و گفت: تجاوز به ساحل زیبنده نظام جمهوری اسلامی نیست.

معاون اجرایی رئیس جمهور یادآور شد: اگر شاهد بالاآمدگی آب باشیم کسی نمی‌تواند خسارت‌های وارده را جبران کنیم و اساس کار این است که مردم و بومی‌ها اکنون به ساحل دسترسی ندارند و بخشی در اختیار دستگاه‌های اجرایی و بخشی در اختیار غیربومی‌ها هستند.

مرتضوی تصریح کرد: ارتباط با دریا برای مردم استان به آرزو تبدیل شده است و وضعیت موجود، مناسب نسبت و هر دستگاه دولتی و نظامی باید نسبت به آزادسازی حریم قانونی دریا اقدام و عقب نشینی نکند.

وی گفت: اما واگر و چون وچرا برای آزادسازی ساحل وجود ندارد و برای تصرفات شرعی و قانونی بخش خصوصی نیز باید برنامه ریزی شود.

کد خبر 5414622

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۲۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
      0 0
      فقط بومی ها به ساحل دسترسی ندارند؟؟؟ بقیه مردم ایران دارند؟؟؟ آقا چرا از آب گل آلود ماهی می گیرید؟؟؟ ساحل را ارگان ها و سه قوه و نیروی انتظامی و 24% هم شخصی های متمول تصرف کرده اند و ""مردم""" دسترسی ندارند از جمله بومی ها.