۱۵ بهمن ۱۴۰۰، ۹:۰۹

مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل:

۲۰۰۰ مبلغه در اردبیل در حال آموزش و تربیت است

۲۰۰۰ مبلغه در اردبیل در حال آموزش و تربیت است

اردبیل- مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: در حال حاضر ۲ هزار مبلغه در استان اردبیل در حال تحصیل بوده و با تربیتی شایسته تحویل جامعه می‌شوند.

حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: سازمان تبلیغات اسلامی متولی تحقق اسلام ناب و همچنین تحقق اهداف نظام جمهوری اسلامی ایران است که با درایت امام راحل، مقام معظم رهبری همچنین مجاهدت مردم با صلابت در عرصه‌های مختلف به پیش می‌رود.

وی حفاظت و صیانت از محتوای دینی، اعتقادی، فرهنگی و آموزه‌های ارزشی اسلامی را یادآور شد و تصریح کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی برای سر و سامان دادن به فعالیت‌های حوزه ترویج مکتب اسلام و تربیت نیروی انسانی شایسته بر اساس آموزه‌های دینی و اعتقادی سازمان تبلیغات اسلامی شکل گرفت و امروز کارنامه درخشانی در حوزه‌های مختلف دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل مسئولیت خطیر این نهاد انقلابی را در تربیت نیروی انسانی شایسته اعم از مبلغ و مبلغه یادآور شد و گفت: برای مقابله با هجمه‌های دشمنان انقلاب اسلامی فعالیت‌های مختلف در تقویت نظام ارزشی انجام شده و ما سعی کردیم تا در قالب گروه‌های مختلف مداحان، شعرا، هیئت‌های مذهبی و سایر جریان‌های فرهنگی و معنوی را سر و سامان دهیم.

حجت‌الاسلام جعفرزاده ساختار حاکمیت اسلامی را بر محوریت ولایت فقیه و صیانت از ارزش‌های دینی یادآور شد و افزود: انسجام‌بخشی و سازماندهی جریان‌های فکری و تربیتی در تراز انقلاب اسلامی بسیار مهم و با ارزش است که در همین راستا تبلیغات اسلامی در استان اردبیل با همکاری سایر نهادهای فرهنگی توانسته به رسالت خود عمل کند.

وی استان اردبیل را خواستگاه شیعه و ارادتمندان به اهل بیت توصیف کرد و ادامه داد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی این استان مورد توجه جدی قرار گرفته و از جنبه‌های مختلف توانسته اصالت و شایستگی‌های خود را در عرصه دینی، اعتقادی و ارادت مردم این دیار به اهل بیت نشان دهند.

حجت‌الاسلام جعفرزاده به تربیت شعرا، مداحان و مرثیه‌سرایان نام‌آوازه‌ای چون تاج‌الشعرا، یحیوی و خانواده مؤذن‌زاده اشاره کرد و گفت: در کنار این چهره‌های فاخر، علمای عمل‌گرای بسیار زیادی از این خطه به پا خاسته و به برکت انقلاب اسلامی توانسته‌اند در جایگاه‌های حساس کشوری حضور پیدا کنند.

وی تربیت ۲ هزار مبلغه و روحانی زن را در سطح استان یادآور شد و خاطر نشان کرد: این بانوان می‌توانند با تبلیغ ارزش‌های دینی به تقویت نهاد خانواده و جلوگیری از آسیب‌ها کمک کنند.

حجت‌الاسلام جعفرزاده در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: در کنار تربیت زنان روحانی و مبلغه، ۶۰۰ روحانی نیز به مناطق روستایی و شهری محروم اعزام شدند تا ما منطقه بدون روحانی نداشته باشیم.

وی نقش روحانیون را در جبهه تبلیغ دینی و بیان احکام الهی یادآور شد و بیان کرد: دشمن امروز در یک جریان ضد فرهنگی سعی دارد تا بین آحاد جامعه با روحانیت و همچنین نظام خانواده اختلال ایجاد کند که بهتر است با آگاهی از این توطئه دشمنان در جهت خنثی کردن این حرکت‌های فتنه‌انگیز باشیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل تصریح کرد: باید زنان در تراز انقلاب اسلامی و با حفظ حجاب و عفاف در عرصه‌های مختلف نقش‌آفرینی کنند و قطعاً با هوشیاری بانوان جریان انهدام نظام خانواده ناکام مانده و ما شاهد دفاع از ارزش‌های دینی و باورهای اعتقادی در جامعه اسلامی و خانواده‌های ایرانی خواهیم بود.

کد خبر 5416146

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha