۱۵ بهمن ۱۴۰۰، ۱۱:۵۹

استاندار گیلان مطرح کرد؛

آزاد سازی ۲۷۶ کیلومتر نوار ساحلی استان گیلان

آزاد سازی ۲۷۶ کیلومتر نوار ساحلی استان گیلان

رودسر- استاندار گیلان با تأکید بر اینکه اجازه تصرف و تجاوز به سواحل استان را نمی دهیم، گفت: تمام ۲۷۶ کیلومتر نوار ساحلی گیلان آزاد سازی شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، اسدالله عباسی پیش از ظهر جمعه در بازدید از سواحل رودسر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پس از ابلاغ دستور رئیس جمهور مبنی بر آزادسازی حریم ۶۰ متری سواحل، دستگاه اجرایی آزاد سازی سواحل را در دستور کار قرار دادند تا انفال و بیت‌المال مورد تعرض و دست درازی قرار نگیرد.

استاندار گیلان بیان کرد: پس از دستور رئیس جمهور بلافاصله کارگروه ویژه تشکیل و رفع تصرف به فرمانداران و دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شد.

وی با بیان اینکه در مرحله اول اگر جایی مورد تصرف و یا عقب‌نشینی نشد به آنها فرصت یک هفته داده می‌شود، افزود: به همراه معاون رئیس جمهور شهرستان‌هایی که ساحل داشتند بازدید شد.

وی به بازدید روز گذشته از سواحل رضوانشهر، تالش و انزلی اشاره و با بیان اینکه عقب نشینی ها انجام شده است، بیان کرد: امروز از سواحل شهرستان‌های رودسر، لاهیجان و لنگرود بازدید می‌شود.

استاندار گیلان با اشاره به اقدامات خوب انجام شده برای عقب نشینی از تصرفات سواحل در رودسر، تأکید کرد: کسی نباید ساحل زیبای استان گیلان را مورد تعرض و تصرف قرار دهد چرا که این ساحل متعلق به تمام مردم است و همه باید بتوانند از آن استفاده کنند.

وی به آزاد سازی همه ۲۷۶ کیلومتر نوار ساحلی استان گیلان اشاره و ادامه داد: به منظور راستی آزمایی به صورت میدانی بازدیدهایی انجام می‌شود.

عباسی با بیان اینکه تصرفات بخش خصوصی و غیر دولتی نیز با همکاری دادگستری و دادستانی اعلام و فرمانداران موظف هستند اجازه ساخت و سازهای غیرمجاز ندهند، ادامه داد: تنها در صورت وجود مدارک قانونی از سوی منابع طبیعی و آب منطقه‌ای و نباید از حریم ۶۰ متری سواحل نیز تجاوز شود.

کد خبر 5416452

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha