۱۷ بهمن ۱۴۰۰، ۱۰:۳۶

معاون صمت استان سمنان:

مشکلات ۱۳۸ واحد تولیدی سمنان در سامانه ستاد تسهیل بررسی شد

مشکلات ۱۳۸ واحد تولیدی سمنان در سامانه ستاد تسهیل بررسی شد

سمنان- معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: درخواست ۱۳۸ واحد تولیدی استان در سامانه الکترونیکی ستاد تسهیل ثبت و توسط دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها رسیدگی شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، فرامرز محبوبی صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران به میزبانی صمت استان سمنان با اشاره به راه اندازی سامانه الکترونیکی ستاد تسهیل تولید از ابتدای سال جاری، تاکید کرد: این سامانه با هدف کاهش بروکراسی و تسهیل در دسترسی واحدهای تولیدی به ستاد رونق تولید و درخواست تسهیلات طراحی شده است.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری درخواست ۱۳۸ واحد تولیدی به صورت الکترونیکی در این سامانه ثبت شده است، تاکید کرد: این درخواست‌ها توسط دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل به دبیرخانه کارگروه ارجاع و دبیرخانه نسبت به طرح موضوع در جلسات کارشناسی و کارگروه اصلی اقدام کرده است.

معاون صمت استان سمنان همچنین دیگر ابتکار کمک کننده به رونق تولید را مراکز شبانه روزی کمک به تسهیل تولید دانست و تاکید کرد: مشکلات ۲۸۰ واحد تولیدی در مرکز شبانه روزی فوریت‌ها طی یک سال گذشته بررسی شده است.

محبوبی با بیان اینکه مرکز شبانه روزی فوریت‌های بررسی مشکلات واحدهای تولیدی و طرح‌های سرمایه گذاری استان سمنان آبان ماه سال گذشته افتتاح شد، تاکید کرد: این مرکز خدمات مربوط به بخش‌های مختلف صنعت، معدن، کشاورزی و گردشگری را ارائه می‌دهد.

وی افزود: مهمترین مسائل و مشکلات مطرح شده از سوی این واحدها مربوط به امور زیربنایی، بانکی و تسهیلات، امور مالیاتی، تأمین اجتماعی، عدم تخصیص کد گمرکی، عدم واگذاری زمین و بدهی‌های مرتبط با برق و گاز بوده که در حدود ۳۵۰ مصوبه به تصویب اعضای این مرکز رسیده است.

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان بیان کرد: در صورت مراجعه حضوری متقاضیان به مرکز و یا طرح مشکل به صورت تلفنی، کارشناسان مستقر در مرکز به قید فوریت به پیگیری مشکلات مطرح شده از طریق دستگاه‌های اجرایی مربوطه اقدام می‌کنند تا موانع تولید در واحدها برطرف و یا دست کم کاهش یابد.

کد خبر 5417941

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha