۱۹ بهمن ۱۴۰۰، ۱۶:۴۱

در هفته بیست و یکم:

موسی حقانی مهمان چراغ مطالعه می‌شود/تجربه خواندن ابله داستایوفسکی

موسی حقانی مهمان چراغ مطالعه می‌شود/تجربه خواندن ابله داستایوفسکی

در هفته بیست ویکم برنامه چراغ مطالعه، با موسی حقانی درباره کتاب «آخرین شاه، آخرین دربار» گفتگو می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، دراولین شب از هفته بیست و یکم از برنامه چراغ مطالعه ابتدا مروری بر اخبار می‌شود سپس در آیتم «چی را چطور بخوانیم؟»، رضا وحید زاده در مورد هنر انقلاب و اینکه چطور باید آثار مرتبط با این حوزه را خواند سخن خواهد گفت و منابعی را برای مطالعه معرفی می‌کند.

اما میهمان بخش «فارسی وار»، نعمت الله سعیدی؛ نویسنده و شاعراست که سجاد نجفی با او درباره موضوع «آرمان و فارسی» گفتگو خواهد کرد.

در بخش پایانی قسمت چهل و یک برنامه چراغ مطالعه که آیتم «تجربه خواندن» است، محمدهادی عبدالوهاب دربارۀ تجربۀ خواندن رمان اَبله، نوشتۀ فئودور داستایفسکی صحبت می‌کند.

اما در دومین شب از هفته بیست و یکم برنامه چراغ مطالعه که چهارشنبه بیستم بهمن ماه پخش می‌شود با موسی حقانی، یکی از مولفان کتاب «آخرین شاه، آخرین دربار» ده سال پایانی رژیم پهلوی به روایت اسداله‌خان علم گفتگو می شود.

این اثر نوشته موسی حقانی و امیراسدالله علم است و توسط موسسه مطالعات تاریخ معاصر ایران منتشر شده است. کتاب «آخرین شاه، آخرین دربار» ده سال پایانی رژیم پهلوی مروری بر وقایع و اتفاقات آخرین روزهای حکومت پهلوی در ایران است ونگارنده در این اثر به‌جای پرداختن به تاریخ سیاسی کشور در آن روزگار، سعی می‌کند با نگاهی نو مناسبات اجتماعی ایران و روابط بین جامعه و دربار را به تصویر بکشد.

فصل جدید چراغ مطالعه با تهیه کنندگی محدثه پیرهادی و مرتضی روحانی سه شنبه وچهارشنبه ها ساعت ۲۱ از شبکه چهار سیما پخش می‌شود.

کد خبر 5420267

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha