۲۰ بهمن ۱۴۰۰، ۱۵:۵۲

فرمانده سپاه قمربنی هاشم(ع) چهارمحال و بختیاری:

بیعت عشایر با امام (ره) سند افتخار برای چهارمحال و بختیاری است

بیعت عشایر با امام (ره) سند افتخار برای چهارمحال و بختیاری است

شهرکرد-فرمانده سپاه قمربنی هاشم(ع) چهارمحال و بختیاری گفت: بیعت عشایر با امام (ره) سند افتخار برای استان است.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار علی محمد اکبری ظهر چهارشنبه در دیدار عشایر با نماینده ولی فقیه با اشاره به بیعت تاریخی عشایر در ۲۰ بهمن ماه سال ۵۷ با امام (ره)، اظهار کرد: این بیعت نشان از بصیرت، ولایتمداری و دشمن شناسی عشایر و بختیاری‌ها است.

وی با بیان اینکه بختیاری‌ها برای نخستین بار در ۱۹ بهمن ۵۷ در مدرسه علوی با امام (ره) بیعت کردند، ادامه داد: روز تاریخی بیعت عشایر و بختیاری‌ها باید به عنوان روز عشایر چهارمحال وبختیاری به صورت ملی ثبت شود.

فرمانده سپاه قمربنی هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری به ایستادگی عشایر استان در برابر رژیم طاغوت اشاره کرد و افزود: عشایر از ابتدا برای شکل گیری وپیروزی انقلاب اسلامی تلاش کردند و امروز نیز برای حفاظت از آن در میدان حضور دارند.

سردار اکبری بیعت عشایر با امام (ره) تا سند افتخار برای چهارمحال و بختیاری عنوان کرد و گفت: رشادت‌ها، ایثارگری و دلاورمردی عشایر همیشه زبانزد بوده است.

وی به سالروز عملیات غرورآفرین والفجر ۸ اشاره کرد و افزود: رزمندگان چهارمحال و بختیاری در هشت سال دفاع مقدس در سخت‌ترین عملیات‌ها حضور داشتند که نمونه آن عملیات غرورآفرین والفجر ۸ است.

فرمانده سپاه قمربنی هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه کنگره ۱۰ هزار شهید عشایری کشور به دلیل شرایط کرونایی به تأخیر افتاده است، مطرح کرد: این کنگره در سال ۱۴۰۱ به میزبانی استان برگزار می‌شود.

سردار اکبری اظهار کرد: کنگره شهدای عشایری کشور فرصتی مناسب برای انتقال فرهنگ غنی دینی و اسلامی عشایر چهارمحال وبختیاری به دیگر مناطق کشور است.

وی به دستاوردهای ۴۳ سال انقلاب اسلامی در مناطق عشایری اشاره کرد و افزود: درخواست عشایر چهارمحال و بختیاری برقراری عدالت در همه مناطق است که باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

کد خبر 5421042

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha