۲۱ بهمن ۱۴۰۰، ۱۲:۱۸

استاندار بوشهر:

روند تکمیل سد باغان سرعت بیشتری بگیرد/ پیشرفت ۶۵ درصدی پروژه

روند تکمیل سد باغان سرعت بیشتری بگیرد/ پیشرفت ۶۵ درصدی پروژه

بوشهر- استاندار بوشهر با اشاره به پبشرفت ۶۵ درصدی احداث سد باغان گفت: انتظار می‌رود با اقدامات صورت گرفته شاهد تسریع در روند تکمیل این سد باشیم.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد محمدی‌زاده صبح پنجشنبه در بازدید از سد باغان اظهار داشت: یکی از نیازهای اصلی در استان بوشهر تأمین آب مورد نیاز در بخش‌های مختلف از جمله شرب، کشاورزی و صنعت است.

وی اضافه کرد: بر همین اساس طرح‌ها و پروژه‌های مختلفی در دستور کار قرار گرفته است که برخی با پیشرفت خوبی همراه است و تلاش می‌شود که روند تکمیل این پروژه‌ها تسریع شود.

استاندار بوشهر با اشاره به اهمیت سد باغان در تأمین آب مورد نیاز مردم و تأمین آب کشاورزی و کمک به کشاورزان و رونق تولید محصولات کشاورزی افزود: این سد در تأمین آب برای پالایشگاه فجر جم نیز تأثیرگذار است.

وی با اشاره به پیشرفت ۶۵ درصدی احداث سد باغان گفت: انتظار می‌رود با اقدامات صورت گرفته شاهد تسریع در روند تکمیل این سد باشیم.

به گزارش خبرنگار مهر، سد باغان یکی از مهم‌ترین طرح‌های توسعه منابع آب در جنوب استان بوشهر است که با حجم مخزن ۳۲ میلیون مترمکعب، آب را در اختیار بخش شرب، صنعت و کشاورزی منطقه قرار می‌دهد.

سد باغان دارای ارتفاع ۵۸ متر، طول تاج ۳۱۰ متر و عرض تاج آن هشت متر است.

کد خبر 5421663

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha