وزارت خارجه چین؛

آمریکا از انتشار اطلاعات نادرست درباره اوکراین دست بردارد

آمریکا از انتشار اطلاعات نادرست درباره اوکراین دست بردارد

سخنگوی وزارت خارجه چین اعلام کرد که اقدامات آمریکا درباره اوکراین باعث افزایش اصطکاک بین طرف ها و مانع پیشرفت گفتگوها است و غرب متوسل به تروریسم اطلاعاتی در این زمینه شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ریانووستی، «وانگ ونبین» سخنگوی وزارت خارجه چین در کنفرانس خبری امروز چهارشنبه خود اعلام کرد که اقتصاد و زندگی مردم اوکراین قربانی اقدامات اخیر آمریکا شده است.

وانگ در این باره گفت: طی چند روز گذشته، ایالات متحده تهدید جنگ را تشدید و تنش ایجاد کرده است که این مسئله ضربه ای جدی به اقتصاد، ثبات اجتماعی و زندگی مردم در اوکراین وارد کرده است.

وی گفت که این گونه اقدامات آمریکا باعث افزایش اصطکاک بین طرف های مربوطه شده است که مانع از پیشرفت گفتگوها و مذاکرات می شود.

سخنگوی وزارت خارجه چین افزود: امیدواریم طرف های مربوطه از انتشار این گونه اطلاعات نادرست دست بردارند و اقدامات بیشتری برای ارتقای صلح، اعتماد متقابل و همکاری انجام دهند.

وانگ ادامه داد: طرف چینی توجهات را به اظهارات اخیر روسیه جلب می کند مبنی بر اینکه غرب از تروریسم اطلاعاتی در مسئله اوکراین استفاده کرده است و ۱۵ فوریه (دیروز) روز شکست تبلیغات آمریکا و غرب بود.

وی در این باره گفت: لازم به ذکر است که برخی افراد در ایالات متحده و غرب بی وقفه اقدام به تحریک و انتشار اطلاعات نادرست می کنند و آشفتگی و عدم اطمینان بیشتری را برای جهانی که به چالش کشیده شده است، ایجاد می کنند و همچنین بی اعتمادی و تفرقه را تشدید می کنند.

وانگ پیشتر و در روز دوشنبه نیز اعلام کرده بود که پکن به دقت اوضاع اوکراین را زیر نظر دارد و سفارت چین در کی یف طبق روال معمول به کار خود ادامه می‌دهد.

پس از گذشت تاریخ اعلام شده از سوی غربی ها جهت حمله ادعایی روسیه به اوکراین (که قرار بود بامداد امروز چهارشنبه باشد) و رسوایی آنها در پی عدم وقوع چنین اتفاقی، غربی ها همچنان ادعا می کنند که روسیه بالاخره به اوکراین حمله خواهد کرد.

مسکو ضمن رد ادعاهای غرب درباره آماده شدن روسیه برای حمله به اوکراین، بارها گفته است که روسیه حق جابجایی نیروها را در داخل خود دارد و تاکید کرده است که مسبب تنش زایی در این منطقه، آمریکا و بویژه ناتو هستند که با افزایش فعالیت نظامی خود در نزدیکی مرزهای روسیه، امنیت ملی مسکو را تهدید کرده اند.

کد خبر 5426104

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha