۲۸ بهمن ۱۴۰۰، ۱۶:۲۹

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس خبر داد؛

ایجاد صندوق حمایت از بیماری‌های صعب العلاج در کشور

ایجاد صندوق حمایت از بیماری‌های صعب العلاج در کشور

همدان- رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: صندوق حمایت از بیماری‌های صعب العلاج در کشور ایجاد شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا حاجی بابایی پنج‌شنبه در جلسه مشترک شورای برنامه ریزی و توسعه و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان همدان با بیان اینکه روند استان همدان رو به بهبود و به دور از حاشیه است، عنوان کرد: در این مسیر باید برای رضایتمندی مردم تلاش کنیم چراکه رضایتمندی مردم به معنای حفظ اصل و کلیت نظام است.

وی با تاکید بر اینکه تکلیف ما حفظ نظام و رضایمندی مردم است، اظهار کرد: هیچکس نباید سیاستش را به استاندار تحمیل کند، باید به او کمک کنیم.

در انتصاب و انتخاب هیچ مدیری در استان دخالت نکرده‌ام

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با تصریح بر اینکه نمایندگان در انتصابات مدیران کل استان‌ها مشورت می‌دهند اما در نهایت این افراد مسئول با نظر استاندار انتخاب می‌شوند، اظهار کرد: بنده تا به امروز در انتصاب و انتخاب هیچ مدیری در استان دخالت نکرده‌ام.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، به وضعیت بودجه سال آینده کشور اشاره کرد و گفت: سعی داریم وضعیت بودجه‌ای به نحوی باشد که به مردم آسیبی نرسد بدین ترتیب بالغ بر ۸۰ میلیارد تومان برای مواردی چون یارانه‌ها در نظر گرفته شده است.

حاجی بابایی، بودجه سال ۱۴۰۱ را یکی از پرامیدترین بودجه‌ها برای اقشار و اصناف به ویژه در مباحث تولید و اشتغال دانست و افزود: در این راستا بالغ بر ۱۲۰ هزار میلیارد تومان در قالب صندوق‌های استانی در نظر گرفته شده است که بخش اصلی آن اعتبارات دولتی و بخش دیگر در بحث‌های وجوه بانکی معنا پیدا می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه هر استان بالغ بر ۳ هزار میلیارد تومان در صندوق خواهد داشت، گفت: باید بانک‌ها را وارد کار کنیم تا این میزان به سه برابر برسد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: میزان قالب توجهی از بودجه برای پروژه‌های پیشران و مسکن در نظر گرفته شده و هر استانی که بتواند در مسیر رونق، سرمایه گذاری و مسکن وارد کار شود، پیشرو خواهد بود.

وی با تصریح بر اینکه در شهر همدان ساخت تعداد ۵۰ هزار واحد مسکونی مدنظر است، گفت: باید به دنبال کلنگ زنی تعداد بیشتری در این زمینه باشیم، چنان که در استان‌های دیگر نیز این اتفاق رقم خورده است.

حاحی بابایی به بودجه‌های عمرانی و حوزه بهداشت و درمان نیز اشاره کرد و افزود: برای نخستین بار، تبصره ۱۶ استانی شد که بر اساس آن ۳۶۰ هزار میلیارد تومان اعتبار به استان‌ها اختصاص می‌یابد؛ تسهیلاتی در حوزه ازدواج، مسکن و وام‌های کوچک به مردم و جوانان پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه حداقل حقوق شاغلان در سال آینده ۶۰ درصد افزایش می‌یابد و بر همین اساس حداقل حقوق شاغلان و کارکنان در سال آینده پنج میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و حداقل حقوق بازنشستگان نیز پنج میلیون تومان خواهد بود، گفت: این ۵ میلیون تومان باید بدون قسط و غیره برای افراد باقی بماند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه صندوق حمایت از بیماری‌های صعب العلاج نیز در کشور ایجاد شده است، اظهار کرد: در این راستا بالغ بر ۲۰ هزار میلیارد تومان وام قرض الحسنه ۴ درصد و ۵ هزار میلیارد تومان وام بلاعوض به تصویب رسیده است.

حاجی بابایی به بودجه‌های درنظر گرفته شده در حوزه‌های علم و فناوری، دانشگاهی و مدرسه سازی نیز اشاره کرد و گفت: در بحث مالیات نیز سعی شد تا عدالت در نظر گرفته شود تا فشارها از روی مردم برداشته شود.

وی ادامه داد: در سال آینده حدود ۱۳ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان برای رتبه بندی معلمان نیز اختصاص داده شده است.

۲۵۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای خرید نهاده‌های دامی تخصیص داده شد

حاجی بابایی در ادامه صحبت‌های خود با بیان اینکه برای سال آینده مبلغی در حدود ۲۵۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای خرید نهاده‌های دامی تخصیص داده شد، اظهار کرد: بر این اساس امیدواریم که دست دلالان کوتاه و شاهد حل بخشی از مشکلات باشیم.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی به موضوعات فرهنگی بودجه ۱۴۰۱ نیز اشاره کرد و افزود: در این خصوص بالغ بر ۷۰۰ میلیارد تومان برای ساخت دو سریال حضرت موسی و سلمان فارسی اختصاص داده شد.

حاجی بابایی با تاکید بر اینکه بودجه ۱۴۰۱ در حالی بسته شد که نمی‌توان از آن خطای استراتژیکی گرفت، گفت: برای نخستین بار، حاشیه شهرها جزو مناطق محروم قرار می‌گیرند و برای آن‌ها بودجه‌هایی تخصیص داده خواهد شد و امیدواریم با توجه به این عملکردها، رضایت‌مندی مردم از نظام جمهوری اسلامی بالا و شاهد حل مشکلات مردم باشیم.

کد خبر 5426975

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha