۱ اسفند ۱۴۰۰، ۶:۰۴

در حاشیه اجلاس مونیخ انجام گرفت؛

رایزنی وزرای خارجه آمریکا وسعودی درباره مذاکرات وین وتحولات منطقه

رایزنی وزرای خارجه آمریکا وسعودی درباره مذاکرات وین وتحولات منطقه

خبرگزاری رسمی عربستان سعودی از دیدار و رایزنی وزیر خارجه این کشور با همتای آمریکایی خود در حاشیه اجلاس امنیتی مونیخ درباره مذکرات وین و تحولات منطقه و بین الملل خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رسمی عربستان (واس)، «فیصل بن فرحان» وزیر امور خارجه سعودی و «آنتونی بلینکن» همتای آمریکایی وی در حاشیه اجلاس امنیتی مونیخ دیدار و رایزنی کردند.

خبرگزاری رسمی عربستان اعلام کرد که در دیدار بن فرحان و بلینکن روابط راهبردی و تاریخی بین عربستان و آمریکا و راهکارهای تقویت آن در زمینه های مختلف همکاری و هماهنگی مشترک مورد بحث قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، دو طرف در این دیدار به موضوعات و تحولات متعدد منطقه ای و بین المللی از جمله تقویت امنیت و ثبات در منطقه غرب آسیا پرداختند.

راهکارهای تقویت اقدامات مشترک پیرامون یمن و مقابله با حملات نیروهای یمنی که در واکنش به تجاوزات علیه ملت یمن صورت می گیرد از دیگر محورهای مورد بحث در دیدار بن فرحان و بلینکن اعلام شده است.

طرف سعودی و آمریکایی همچنین درباره برنامه هسته ای ایران و مذاکرات بین المللی در این خصوص که در وین پایتخت اتریش در حال برگزاری است و نیز تحولات منطقه ای و بین المللی رایزنی کردند.

کد خبر 5428572

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha