۱ اسفند ۱۴۰۰، ۱۶:۲۱

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی همدان اعلام کرد؛

حل مشکل کمبود مقطعی داروهای اعصاب و روان در همدان

حل مشکل کمبود مقطعی داروهای اعصاب و روان در همدان

همدان- معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: خوشبختانه کمبود مقطعی داروهای اعصاب و روان تأمین شده و در حال حاضر مشکل و خللی در این رابطه نداریم.

به گزارش خبرگزاری مهر، قدرت اله رستمی در خصوص کمبود برخی داروهای مغز و اعصاب در همدان عنوان کرد: داروی پرکتیسا برندی ایرانی از داروی متیل فنیدیت و ریتالین برند خارجی داروی مذکور است که داروی متیل فنیدیت در هفته‌های گذشته به دلیل تأخیر در تأمین ماده اولیه در کل کشور دچار کمبود مقطعی شد.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه در اوایل هفته جاری (روز شنبه) مدل ایرانی داروی مذکور در داروخانه‌های منتخب شهر همدان توزیع و مدل خارجی دارو به نام ریتالین نیز وارد کشور شد که تا آخر هفته در داروخانه‌های منتخب استان توزیع خواهد شد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی همدان افزود: داروی آلزیسکا نیز ایرانی و از داروی ممانتین است اما مدل آلزیسکا فعلاً تولید ندارد ولی بدین ترتیب، سایر داروهای ایرانی در این زمینه در داروخانه‌ها موجود است.

رستمی با تصریح بر اینکه با این وصف خوشبختانه در حال حاضر کمبودی در تأمین داروهای مزبور نداریم، بیان کرد: لازم به توضیح است سامانه ۱۴۹۰ در ساعات اداری ۸ الی ۱۴ به غیر از روزهای تعطیل پاسخگوی سوالات دارویی مردم استان است.

کد خبر 5429196

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha