۱ اسفند ۱۴۰۰، ۲۱:۲۹

بخش فرهنگ و ادب در استان قزوین نیازمند تحول است

بخش فرهنگ و ادب در استان قزوین نیازمند تحول است

قزوین -معاون فرهنگ و هنر حوزه هنری استان قزوین گفت: بخش فرهنگی و ادبی استان قزوین طبق سند تحول حوزه هنری نیازمند تحولات در راستای ادبیات پیشرفت است.

به گزارش خبرنگار مهر روح الله شریفی بعدازظهر یکشنبه در سالن سینما بهمن و در مراسم نمایش اختصاصی مستند غیر رسمی ۴ که شرح دیدار جمعی از طنزپردازان کشور با رهبر انقلاب است اظهار کرد: بخش فرهنگی و ادبی استان قزوین طبق سند تحول حوزه هنری نیازمند تحولات در راستای ادبیات پیشرفت است و در این میان طنز از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

معاون فرهنگ و هنر حوزه هنری استان قزوین اذعان کرد: ادبیات پیشرفت نیازمند سه اصل مهم از جمله نگاه به گذشته، توصیف امروز و پیشرفت برای آینده است که سومین اصل این مسئله از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و لازم است ما بدانیم افق هنر و ادبیات استان کجا است و در استان چه اتفاقی خواهد افتاد که البته در این میان نقش طنز بسیار اثرگذار است.

وی افزود: از گذشته دور تاکنون استان قزوین مهد و پایتخت طنز بوده است و در این راستا محفل سنگ آب نیز طی سال‌های متمادی در استان برگزار شده‌است.

این مسئول ابراز کرد: کتاب مستند از سربازی بگو از جمله آثار طنز حوزه هنری است که بزودی رونمایی می‌شود.

وی در پایان گفت: مجموعه شعر گربه‌شور نیز از دیگر آثار طنز حوزه هنری استان به قلم مهدی مردانی است که در هفته هنر انقلاب اسلامی رونمایی می‌شود.

کد خبر 5429435

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha