۷ اسفند ۱۴۰۰، ۱۹:۰۹

در گفت‌وگو با مهر اعلام شد؛

خسارت به ماکت هواپیمای تاریخی در آبادان

خسارت به ماکت هواپیمای تاریخی در آبادان

آبادان- ماکت هواپیمای زرد رنگ تاریخی در ورودی فرودگاه بین‌المللی آبادان دچار خسارت شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مشاهدات این رسانه نشان می‌دهد تا شامگاه چهارشنبه ماکت زردرنگ فرودگاه بین‌المللی آبادان در ورودی آن قرار داشته ولی پس از آن برداشته شده است.

این ماکت مربوط به اولین هواپیمایی است که در فرودگاه بین المللی آبادان فرود آماده و نام آن «درآگون راپید» و متعلق به یک شرکت ایرانی - انگلیس بوده است.

این ماکت به اندازه‌ای زیبا و دارای جذابیت است که به یکی از اِلِمان‌های آبادان تبدیل شده و دانش آموختگان و فعالان گردشگری آبادان به صورت مستمر بر اهمیت آن تاکید دارند.

پیگیری‌های خبرنگار مهر نشان می‌دهد که یک تصادف باعث ایجاد خسارت و برداشته شدن این اِلِمان مهم و زیبای گردشگری شده است.

مدیر فرودگاه بین‌المللی آبادان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر ضمن تأیید وارد شدن خسارت به اِلِمان ماکت هواپیمای «درآگون راپید» در ورودی این فرودگاه، اظهار کرد: ساعت ۲۰ دقیقه بامداد پنجشنبه پنجم اسفندماه یک دستگاه خودروی سواری از مسیر خود منحرف و به میدان دروازه ورودی فرودگاه برخورد و موجب خسارت کلی به ماکت هواپیمای مستقر در میدان، پروژکتورهای روشنایی و جدول میدان شد.

مسعود خواست خدایی توضیح داد: میدان ورودی فرودگاه بین‌المللی آبادان به گونه‌ای است که به علت نبود دید کافی تاکنون شاهد وقوع چند فقره تصادف به هنگام دور زدن یا انحراف خودرو در داخل میدان شده است.

وی افزود: پس از سانحه بامداد پنجشنبه با فرماندار آبادان به عنوان رئیس شورای ترافیک موضوع را مطرح کردیم و جلساتی در این خصوص با هدف ساماندهی در دستور کار قرار خواهد گرفت.

مدیر فرودگاه بین‌المللی آبادان عنوان کرد: ماکت هم اکنون به منظور ترمیم در این فرودگاه قرار دارد و پس از ترمیم مجدداً جانمایی می‌شود.

خواست خدایی تاکید کرد: از دغدغه فعالان گردشگری نسبت به این موضوع سپاسگزارم و به طور حتم توسعه برنامه‌های فرودگاه بین‌المللی آبادان در گروی استفاده از ظرفیت دانش آموختگان و فعالان گردشگری این منطقه است.

کد خبر 5434121

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • سید ایاد موسوی IR ۱۹:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
      0 0
      سلام، همه در قبال حفاظت از تاریخ و سمبول ها و هر آن چه آبادان را به دیگران معرفی می کند ، مسئولیت داریم.