۷ اسفند ۱۴۰۰، ۱۹:۵۸

معاون تحقیقات وزیر بهداشت:

تخصیص اعتبار به طرح های تحقیقاتی نیازمند ارایه برنامه مدون است

تخصیص اعتبار به طرح های تحقیقاتی نیازمند ارایه برنامه مدون است

بندرعباس - معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت با تاکید بر حمایت این معاونت از طرح های تحقیقاتی کاربردی و اجرایی، گفت: تخصیص اعتبار به طرح های تحقیقاتی نیازمند ارایه برنامه مدون است.

به گزارش خبرگزاری مهر، یونس پناهی در دومین روز از نشست مشترک با روسا و معاونان تحقیقات و فناوری دانشگاه های کلان منطقه ۵ کشور در بندرعباس اظهارداشت: یکی از مهمترین اصول در امر تحقیقات آینده پژوهی است و اینکه در نظر داشته باشیم که در یک مقوله تحقیقاتی دقیقاً به دنبال چه چیزی هستیم و ماحصل آن برای جامعه چه خواهد بود.

وی با تاکید بر تحقق اهداف توسعه ای و کاربردی نمودن تحقیقات در علوم پزشکی و انجام کارهای تیمی، افزود: ما در تلاش هستیم تا دانشگاه های بزرگ و صاحب نام با دانشگاه های کوچکتر قرارداد همکاری جهت ارتقاء رتبه این دانشگاه ها منعقد کنند و هزینه این امر را معاونت تحقیقات وزارت بهداشت پرداخت خواهد کرد.

پناهی با اشاره به انجام کارهای تحقیقاتی در خصوص بیماری کرونا، گفت: با وجود رضایت بخش نبودن میزان رعایت پروتکلهای بهداشتی، اما به دلیل توسعه واکسیناسیون شاهد روند کاهشی کرونا هستیم که این خود یک موضوع تحقیقاتی است که در پروپوزال ها به دنبال تحقیقات پیشگیرانه و نقش آن در اجرای برنامه های سلامت محور باشیم.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت با بیان اینکه مقام معظم رهبری همواره تاکید بسیاری بر تولید دانش دارند، تصریح کرد: در همین راستا نیز وزارت بهداشت حمایت های لازم از طرح های تحقیقاتی کاربردی و آینده نگر را دارد.

پناهی ابرازداشت: کارهای تحقیقاتی باید در راستای حل مشکل و رسیدن به تولید دانش و فناوری باشد و در این مسیز به طور یقین طرح های تحقیقاتی مشترک به نتایج بهتری خواهند رسید و قطعاً از این گونه طرح ها حمایت بیشتری می شود.

دانشگاه‌های علوم پزشکی استان‌های فارس، هرمزگان، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر و شهرستان‌های جهرم، لار، فسا و گراش مجموعه دانشگاه‌های کلان منطقه ۵ کشور را تشکیل می‌دهند.

کد خبر 5434256

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha