۹ اسفند ۱۴۰۰، ۱۴:۴۱

شهردار کاشان:

نهج‌البلاغه منبع پیشرو در مباحث فرهنگی و اجتماعی مدیریتی است

نهج‌البلاغه منبع پیشرو در مباحث فرهنگی و اجتماعی مدیریتی است

کاشان - شهردار کاشان گفت: کتاب نهج البلاغه منبع پیشرو در مباحث فرهنگی و اجتماعی مدیریتی است.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن بخشنده امنیه بعد از ظهر دوشنبه در دیدار با جمعی از فعالان فرهنگی کاشان با اشاره به اینکه این شهرستان برای دو سال به عنوان پایتخت نهج‌البلاغه ایران معرفی شده است، اظهار داشت: این یک فرصت طلایی در راستای معرفی هر چه بیشتر این کتاب بزرگ به مردم و آموختن پندها و حکمت‌های موجود در ارزشمندترین کتاب ما شیعیان پس از قرآن کریم است.

وی با بیان اینکه کتاب نهج‌البلاغه پیشروترین منبع در مباحث فرهنگی و اجتماعی مدیریتی است، ابراز داشت: این کتاب چراغ راه و هدایتگر برای برون رفت از مشکلات و معضلات مدیریتی است که باید قدر آن را دانست.

شهردار کاشان با اشاره به اینکه در زندگی شخصی نیز می‌توان از رهنمودهای نهج‌البلاغه استفاده کرد، تصریح کرد: بازگشت به سیره ائمه اطهار مطمئن‌ترین راه برای زندگی شخصی و همچنین کاری است که با تمسک به آموخته‌های زندگی اهل بیت علیهم السلام می‌توان زندگی خود را رنگ و بوی خدایی داد.

وی با بیان اینکه نهج‌البلاغه آئینه شفاف و ارزنده‌ای است که روش و نگاه حضرت علی (ع) در آن نهفته است، گفت: با همین نگاه و با استفاده از رهنمودهای این کتاب می‌توان مشکلات را حل کرد.

تاکید رهبر معظم انقلاب بر ترویج مفاهیم کتاب نهج‌البلاغه

بخشنده امنیه با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب تاکید فراوانی بر ترویج مفاهیم کتاب نهج‌البلاغه دارد، افزود: این کتاب ارزشمند آئین نامه انقلاب اسلامی و بازگشت به نهج‌البلاغه سبب استحکام پایه‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

وی با اشاره به اینکه نهج‌البلاغه تبیین کننده زیست مومنانه و حکیمانه برای تک تک افراد جامعه است، خاطرنشان کرد: ما مدیران و مسئولین باید با استخراج مفاهیم و نکات ارزنده این کتاب و آموزه‌های موجود در آن باید روشی کاربردی را برای حل معضلات و مشکلات اجتماعی در جامعه ارائه و عملیاتی کنیم.

شهردار کاشان با اشاره به فعالیت‌های انجام شده توسط این نهاد اجتماعی و خدماتی در کاشان پایتخت نهج‌البلاغه ایران ادامه داد: ۲۰ رویداد مختلف فرهنگی و هنری و ادبی در سطح شهر توسط شهرداری کاشان برگزار شده و یا در حال برگزاری است.

وی برگزاری رویداد حکمتانه که مربوط به تولیدات فرهنگی و هنری در زمینه نهج‌البلاغه است را از جمله این فعالیت‌ها دانست و بیان داشت: رونمایی از مستند سید ابوالرضا حسینی راوندی، نمایش نامه «شب بود و من بودم و شرح آفتاب» و نماهنگ «همای رحمت» و تهیه و توزیع بسته‌های حکمتانه برای مدیران و مسئولان شهری از جمله اقدامات و فعالیت‌هایی است که در قالب این رویداد انجام شد.

کد خبر 5435742

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha