۱۰ اسفند ۱۴۰۰، ۰:۳۱

میخائیل اولیانوف:

اعلام پایان فوریه به عنوان زمان خاتمه مذاکرات وین ضرب الاجل نبود

اعلام پایان فوریه به عنوان زمان خاتمه مذاکرات وین ضرب الاجل نبود

نماینده روسیه در مذاکرات وین در پیامی توئیتری نوشت که اعلام پایان فوریه به عنوان زمان خاتمه یافتن مذاکرات وین یک جدول زمانی بود نه ضرب الاجل.

به گزارش خبرگزاری مهر، نماینده روسیه در مذاکرات وین برای برچیدن تحریم‌ها علیه ایران، به تشریح روند این مذاکرات پرداخت.

«میخائیل اولیانوف» در پیامی توئیتری نوشت: شرکت کنندگان برجام عصر امروز در کاخ کوبورگ وین دیدار کردند. از آوریل ۲۰۲۱، زمانی که مذاکرات آغاز شد، پیشرفت فوق العاده ای حاصل شده است. اما یک قانون وجود دارد: هیچ چیز توافق نمی‌شود تا زمانی که همه چیز توافق شود. آخرین تلاش برای پایان موفقیت آمیز گفتگوهای وین ضروری است.

این دیپلمات روس در توئیتی دیگر نوشت: در واقع ما دلایلی داشتیم که انتظار داشته باشیم مذاکرات وین درباره برجام تا پایان فوریه با موفقیت به پایان برسد. این انتظارات محقق نشد. تاسف آور اما دراماتیک نیست. این یک جدول زمانی بود نه ضرب الاجل. ما هنوز زمان داریم تا مذاکرات را در روزهای آینده نهایی کنیم.

دیپلمات ارشد و نماینده روسیه در سازمان‌های بین المللی پیش از این هم از دیدار هیأت‌های مذاکره‌کننده تهران و مسکو در جریان مذاکرات برچیدن تحریم‌های ضدایرانی در وین خبر داده بود.

میخائیل اولیانوف دیپلمات ارشد و نماینده روسیه در سازمان‌های بین المللی در صفحه رسمی توئیتر خود در خصوص مذاکرات برچیدن تحریم‌های ضدایرانی در وین نوشت: امروز با اعضای هیات ایران در مذاکرات وین درباره برجام دیدار کردم.

این در حالیست که وی ساعاتی پیش در این ارتباط اعلام کرده بود: اعضای برجام (بدون ایران) و ایالات متحده رایزنی‌های غیررسمی در چارچوب مذاکرات وین انجام دادند. ما منتظر بازگشت باقری کنی مذاکره‌کننده ارشد ایران از تهران به وین هستیم تا توافق احیای برجام را نهایی کنیم.

گفتنی است که دُور هشتم مذاکرات برچیدن تحریم‌های ضدایرانی در شهر وین ادامه دارد و چندی پیش علی باقری کنی مذاکره‌کننده ارشد ایران برای مشورت در خصوص برخی موضوعات از وین به تهران آمده بود.

کد خبر 5436127

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha