۱۰ اسفند ۱۴۰۰، ۱۹:۱۵

معاون وزیر کار خبر داد؛

تشکیل ۳۱ تعاونی مشاغل خانگی تأمین نیاز در سراسر کشور

تشکیل ۳۱ تعاونی مشاغل خانگی تأمین نیاز در سراسر کشور

البرز - معاون اشتغال و کارآفرینی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تشکیل ۳۱ تعاونی مشاغل خانگی تأمین نیاز در سراسر کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود کریمی بیرانوند در جریان بازدید از بازارچه مشاغل خانگی استان البرز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سیاست حمایت از مشاغل خانگی و مشاغل خرد با تمرکز بر این مسئله است که بخش قابل توجهی از فضای کسب و کار اکنون دچار رکود شده می‌تواند با حمایت این قشر از شغل‌های خانگی رونق بگیرد.

وی بیان کرد: براین اساس مشاغل خانگی ضمن پایدار بودن می‌توانند درآمد قابل توجهی برای صاحبانشان داشته باشند.

معاون اشتغال و کارآفرینی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: از آغاز کار دولت سیزدهم، در وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی و همچنین در حوزه توسعه کارآفرینی و اشتغال یک سوم وقت ما در حوزه مشاغل خانگی می‌گذرد.

وی با بیان اینکه از این رو در حوزه صدور مجوزها یک تحول عمیق در کشور ایجاد شده است، خاطرنشان کرد:
۵۵۰ مورد از مجوزها سه روزه و آنی است که از این تعداد ۱۷۰ مورد سه روزه صادر می‌شود.

بیرانوند گفت: در حوزه تأمین اعتبار هم در ۱۰ سفر استانی و بازدیدها و نشست‌های متعدد، هدایت اعتبار به سمت توسعه مشاغل خانگی حداکثر همکاری را داشتیم.

معاون اشتغال و کارآفرینی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره نمایشگاه مشاغل خانگی استان البرز اظهار کرد: در بازدیدهایی که از نمایشگاه‌های مختلف داشتم، این نمایشگاه منحصر به فرد است، چراکه به طور جدی و مطلوب فعالیت دارند.

وی با اشاره به اینکه چند اتفاق خوب در این نمایشگاه رقم خورده است، تصریح کرد: فعالیت گروهی و اجتماعی در این نمایشگاه پررنگ‌تر است و تعاونی‌های خوبی تشکیل شده است.

بیرانوند خاطرنشان کرد: دومین ویژگی نمایشگاه مشاغل خانگی البرز اینست که زنجیره ارزش تولید مشاغل خانگی مشاهده می‌شود و برخی از تعاونی‌ها از تأمین مواد اولیه تا آموزش، مهارت، نظارت و مشاوره همگی در قالب تعاونی‌ها اتفاق می‌افتد و حتماً از آنان حمایت خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه در این نمایشگاه فضای نشاط و شادابی در قالب تنوع محصولات وجود دارد، گفت: از تمام مسئولان شهرداری، اداره کل تعاون و کار و رفاه اجتماعی استان و استانداری که در راه اندازی این نمایشگاه دائمی گام برداشتند قدردانی می‌کنم.

معاون اشتغال و کارآفرینی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: امیداست حمایت مسئولان استان البرز از این نمایشگاه تداوم داشته باشد و ما حمایت لازم را در تقویت این مدل نمایشگاه مشاغل خانگی انجام می‌دهیم و در سطح کشور توسعه خواهیم داد.

وی متذکر شد: بر این اساس ۳۱ تعاونی مشاغل خانگی تأمین نیاز یعنی از صفر تا صد در هر استانی تشکیل می‌شود و تمام آنها را به یک تعاونی کشوری تبدیل می‌کنیم که بازوی اجرایی ما در وزارت کار باشند.

کد خبر 5436533

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha