بعد از رای ممتنع به قطعنامه ضدروسی؛

امارات: رابطه ابوظبی-واشنگتن در حال سپری کردن تست استرس است

امارات: رابطه ابوظبی-واشنگتن در حال سپری کردن تست استرس است

دولت ابوظبی این روزها با کارزار آمریکا مبنی بر محکومیت اقدام نظامی روسیه در اوکراین همراهی نمی کند حال آنکه امارات می گوید شرایط و اختلافات فعلی آزمونی برای رابطه دو کشور تلقی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «یوسف العتیبه» سفیر امارات متحده عربی در واشنگتن می‌گوید در سطح روابط فی مابین، دو کشور مشغول سپری کردن «تست استرس» هستند حال آنکه وی اطمینان داد که طرفین از پس این آزمون برخواهند آمد.

از آغاز اقدام نظامی روسیه در اوکراین، امارات به قطعنامه‌های ضدروسی آمریکا در شورای امنیت رأی ممتنع داده است.

پیشتر هم «لانا نسیبه» نماینده امارات در سازمان ملل گفته بود که کشورش از مذاکره میان روسیه و اوکراین برای رسیدن به راه حلی مسالمت‌آمیز برای اختلافاتشان حمایت می‌کند.

وی در ادامه این اظهارات افزود: امارات در مقام رئیس دوره‌ای شورای امنیت در ماه جاری برای تسهیل مذاکرات و کاهش تنش و اختلافات بین‌المللی از راه مذاکره تلاش خواهد کرد. ما بر اهمیت حل بحران‌ها و اختلافات بین المللی از طریق گفتگو تاکید داریم.

به گفته کارشناسان، رأی ممتنع امارات به قطعنامه‌های ضد روسی آمریکا، نشانه‌ای است مبنی بر اینکه شرکای منطقه‌ای، دیگر واشنگتن را شریک راهبردی قابل اتکایی تصور نمی‌کنند و در حال فاصله گرفتن از آن هستند.

کد خبر 5437619

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha