۱۵ اسفند ۱۴۰۰، ۹:۰۹

مسئول بهداشت محیط کرمانشاه:

۱۴۰ هزار بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی انجام شده است

۱۴۰ هزار بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی انجام شده است

کرمانشاه- مسئول بهداشت محیط کرمانشاه با اشاره به معدوم سازی ۷۸ تن گوشت غیر مجاز، گفت: ۱۴۰ هزار بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی در استان کرمانشاه انجام شده است.

بهمن خدادادیان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: از ابتدای سال تا اسفند ماه ۱۴۰ هزار بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی صورت گرفته است.

وی افزود: ۱۱ هزار و ۲۰۰ مورد کارت معاینه بهداشتی برای پیشه‌وران صادر کرده و ۱۵ هزار اخطار لسانی و کتبی به اصناف متخلف داده شده است.

مسئول بهداشت محیط کرمانشاه تصریح کرد: از مجموع ۱۵ هزار اخطار، ۶۱۰ مورد به دادگاه معرفی شده و ۵۲۵ مورد به علت تخلف خارج از محدوده و تهدید سلامت دیگران تصمیم به تعطیلی و پلمب شدن صنف گرفته شد.

خدادادیان گفت: ۶۵۰ نمونه‌برداری میکروبی و شیمیایی از مواد غذایی داشته و ۴۰ تن ماده غذایی فاسد، تاریخ گذشته و غیر مجاز را جمع‌آوری شد.

وی بیان کرد: با تیم مشترک اجراییات، دامپزشکی، بهداشت و نیرو انتظامی ۳۶ تن گوشت با ذبح غیر مجاز جمع آوری و در مجموع ۷۸ تن گوشت و مواد غذایی معدوم شده است.

مسئول بهداشت محیط کرمانشاه افزود: کلر موجود در آب باعث می‌شود هنگام شکستگی لوله آب یا آلودگی آب از ورود میکروب‌ها جلوگیری کند مقدار کلر موجود در آب به صورت مداوم باید پایش و اندازه گیری شده و در محدوده ۰.۳ تا ۰.۸ میلی گرم در لیتر باشد که در این بازه ۹۸ هزار کلر سنجی از آب شرب صورت گرفت.

خدادادیان عنوان کرد: در ۲ مورد مقدار کلر خارج از محدوده نرمال بود که با بررسی و پیگیری‌ها به حد نرمال رسید.

وی خاطر نشان کرد: سه هزار و ۶۰۰ نمونه برداری میکروبی آب انجام شده و نمونه برداری شیمیایی هر ۶ ماه از منابع اصلی آب مانند چاه یا سراب از نظر مقدار فلزات را آنالیز کردیم.

خدادادیان گفت: آب شرب کرمانشاه در وضعیت مناسبی قرار داشته ولی ۱۵۰ روستا در شهرستان‌ها کمبود آب یا شکستگی و فرسودگی لوله را در دارند و در منطقه سر فیروزآباد مشکلات کم آبی بیشتر دیده می‌شود.

وی در ادامه بیان کرد: در صورتی که مشکل منابع آب روستاها حل نشود تا چند ماه آینده باید با ماشین آب به این مناطق برسد.

مسئول بهداشت محیط کرمانشاه افزود: یک هزار و ۲۰۰ شکستگی لوله روستایی با همکاری آب و فاضلاب رفع شده و در صورت وجود بودجه اداره آب و فاضلاب مشکل آبرسانی به ۱۵۰ روستا را حل خواهد کرد.

کد خبر 5439686

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha