۱۷ اسفند ۱۴۰۰، ۸:۰۴

مدیرکل منابع طبیعی گلستان خبرداد؛

صدور سند برای فضاهای مسقف در مرکز لجستیک راه آهن اینچه برون

صدور سند برای فضاهای مسقف در مرکز لجستیک راه آهن اینچه برون

گرگان- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: دولت تنها به فضاهای مسقف مراکز سرمایه گذاری در مرکز لجستیک راه آهن شمال شرق دو سند خواهد داد.

عبدالرحیم لطفی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: ۱۲ هزار و ۵۰۰ هکتار منطقه آزاد به گلستان واگذار شده که آن را در استان تعریف و اماکنی که برای فعالیت‌های اقتصادی پتانسیل داشت با مشورت جمعی مشخص شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان افزود: هم اکنون برای اینکه سند تحویل داده شود اصلاحات هندسی در حال انجام است تا در ادامه کسی برای مسائل تعارضی به ما مراجعه نکند.

وی بیان کرد: تمامی عرصه‌های مستثنیات را از این مناطق حذف و پروژه‌هایی همچون پتروشیمی، پسماند، شهرک اهزار هکتاری اترک و مرکز لجستیکی راه‌آهن را به عنوان مناطق اقتصادی واگذار کردیم.

لطفی اضافه کرد: هم اکنون مشکلی در خصوص واگذاری سند و ورود سرمایه‌گذاران به مرکز لجستیکی راه آهن اینچه‌برون وجود ندارد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: منطقه راه آهن جزو منطقه آزاد محسوب شده و احتمالاً به صورت قانون منطقه آزاد اداره خواهد شد.

وی ادامه داد: اداره کل راه‌آهن با ما اختلاف داشت زیرا به دنبال گرفتن سند بود و دولت در قانون افزایش بهره‌وری، یک نکته اضافه کرده که تنها به قسمت‌های مسقف سند داده می‌شود و اگر خارج از حق بهره وری باشد باید از دولت اجازه گرفته شود که آیا براساس سیاست‌های دولت است یا خیر؟

لطفی بیان کرد: اداره کل منابع طبیعی به ازای فضای مسقف به منطقه لجستیک سند خواهد داد و هم اکنون این مشکل بین دو دستگاه حل شده است و کارها به نحو احسن انجام خواهد شد.

کد خبر 5441635

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha