۱۹ اسفند ۱۴۰۰، ۱۲:۱۸

امام جمعه بوشهر:

فضای صمیمی بین اهل سنت و شیعه در استان بوشهر وجود دارد

فضای صمیمی بین اهل سنت و شیعه در استان بوشهر وجود دارد

بوشهر- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: فضای صمیمی بین اهل سنت و شیعه در استان بوشهر وجود دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری صبح پنجشنبه در نشست با مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی کشور اظهار داشت: دشمن برای بر هم زدن وحدت بین مسلمانان از روش‌های مختلف استفاده می‌کند.

وی یکی از مصداق‌های تأکیدات رهبر معظم انقلاب بر جهاد تبیین را موضوع وحدت دانست و اضافه کرد: اهل بیت (ع) در موارد مختلفی این مسائل را بیان و تاکید کرده‌اند و وحدت را مهم‌تر از همه چیز دانسته‌اند.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه باید جهاد تبیین را در عرصه وحدت مد نظر قرار دهیم افزود: در صورتی که به موضوع وحدت توجه داشته باشیم بسیار گره‌گشا خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه در بوشهر هم وحدت دینی و هم وحدت قومی و مذهبی داریم بیان کرد: در گذشته همه گروه‌ها، اقوام، ادیان و… در بوشهر در کنار هم زندگی می‌کردند و تعامل و ارتباط خوبی بین مسیحیان، یهودیان و مسلمانان در بوشهر وجود داشته است.

آیت‌الله صفایی بوشهری با اشاره به اینکه در استان بوشهر حدود ۸.۵ درصد جمعیت اهل سنت هستند خاطرنشان کرد: هیچ نگرانی از وجود اقوام و ادیان مختلف نداریم و تاکید داریم که ما یک پیکر هستیم و اگر تشتت ایجاد کنیم پیکر خود را نصف کرده‌ایم.

وی ادامه داد: کشورهای متخاصم دنبال این هستند که این پیکر را تقطیع کنند و از این اختلافات استفاده کنند. باید خیلی هوشیار باشیم و بر مدار ولایت حرکت کنیم که نقشه‌های دشمن را خنثی کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با اشاره به فضای صمیمی بین اهل سنت و شیعه در استان بوشهر وجود دارد افزود: در عرصه‌های مختلف از ظرفیت‌های اهل سنت استفاده می‌شود.

کد خبر 5443642

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha