۲۲ اسفند ۱۴۰۰، ۲۱:۲۰

جانشین فرماندهی کل سپاه:

مردم باید با نقش آفرینی بانوان در دفاع مقدس آشنا شوند

مردم باید با نقش آفرینی بانوان در دفاع مقدس آشنا شوند

اندیمشک- جانشین فرماندهی کل سپاه با اشاره به ایثار بانوان در دوران دفاع مقدس گفت: مردم باید با نقش آفرینی بانوان در طول دفاع مقدس آشنا شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار علی فدوی عصر امروز یکشنبه در حاشیه آئین دوازدهمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت همراه با انتشار تقریظ رهبر معظم انقلاب بر کتاب «حوض خون» در اندیمشک در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امام خامنه‌ای بر بسیاری از کتاب‌های دوران دفاع مقدس تقریظ نوشته‌اند اما این کتاب با توجه به آثار محدودی که به نقش بانوان در دفاع مقدس پرداخته اند و همانگونه که از متن مشخص است، اهمیت بالایی دارد.

وی افزود: امام راحل نیز سه بار بانوان را رهبران ما معرفی کرده است؛ یک بار زنان چهارمرد، یک‌بار زنان قم و یک بار دیگر زنان ایران را رهبران ما معرفی می‌کنند.

جانشین فرماندهی کل سپاه ادامه داد: امام راحل فقط یک‌بار مردان را رهبر ما معرفی‌کردند و آن هم شهید والامقام شهید فهمیده بودند و آیت الله خامنه ای نیز با این تقریظ یکی از نقش‌های بی‌نظیر بانوان را نشان می‌دهند تا مردم با نقش بانوان در آن سال‌ها بیشتر آشنا شوند.

وی افزود: بانوان بزرگوار در شهرهای اهواز و اندیمشک، اقدامات بزرگی را انجام داده‌اند و باید نقش‌های بانوان در جاهای دیگر نیز که نقشی داشته‌اند، بیان و برای نسل‌های آینده ثبت شود.

سردار فدوی عنوان کرد: این مکان باید برای حضور راهیان نور مهیا شود تا نقش‌هایی را که بانوان در دوران دفاع مقدس انجام داده‌اند برای نسل‌های آینده ثبت شود.

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «حوض خون» روایتی از مجاهدت بانوان اندیمشکی از رخت‌شویی در دوران دفاع‌مقدس است که در ۵۰۴ صفحه به قلم سرکار خانم فاطمه‌سادات میرعالی نوشته و توسط دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی چاپ شده است.

کد خبر 5446292

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha