۲۳ اسفند ۱۴۰۰، ۱۴:۵۸

سرگئی لاوروف:

نباید هیچ تهدیدی از سوی اوکراین متوجه روسیه باشد

نباید هیچ تهدیدی از سوی اوکراین متوجه روسیه باشد

وزیر خارجه روسیه در کنفرانس خبری با همتای قطری خود اظهار داشت که نباید هیچ تهدیدی علیه روسیه از سوی اوکراین وجود داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه در کنفرانس خبری مشترک با «محمد عبدالرحمن آل ثانی» همتای قطری خود، اعلام کرد که نباید هیچ تهدیدی از سوی اوکراین برای روسیه وجود داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه روسیه و قطر در مورد اقداماتی برای حفظ تجارت به توافق رسیدند، تصریح کرد که مسکو و دوحه علاقمند به هماهنگی در بازار انرژی هستند.

وزیر خارجه روسیه با بیان اینکه روابط دو جانبه روسیه و قطر پیشرفت قابل توجهی داشته است، گفت: این دیدار در زمانی مناسب برای بررسی روابط دوجانبه و مسائل بین المللی برگزار شده است.

وزیر خارجه قطر نیز اعلام کرد: ما به دیپلماسی اعتقاد داریم و در مسیر دستیابی به یک راه حل مسالمت آمیز در خصوص بحران اوکراین از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد.

سرگئی لاوروف بر ضرورت حل بحران سیاسی سوریه بنا بر قطعنامه ۲ هزار و ۲۵۴ سازمان ملل و ارائه کمک‌های بشردوستانه به این کشور بدون سیاسی سازی، تاکید کرد.

این کمک‌های بشر دوستانه شامل حمایت از پروژه‌های بازسازی اقتصادی از جمله پروژه‌های مربوط به برق، خدمات و زیر ساختهای آموزشی و بهداشتی می‌باشد.

کد خبر 5446860

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha