۴ فروردین ۱۴۰۱، ۲:۲۶

ولادیمیر پوتین؛

صادرات گاز روسیه به اتحادیه اروپا با روبل خواهد بود/ واکنش آلمان

صادرات گاز روسیه به اتحادیه اروپا با روبل خواهد بود/ واکنش آلمان

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه روز چهارشنبه اعلام کرد این کشور دیگر برای صادرات گاز به اتحادیه اروپا دلار و یورو قبول نمی‌کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه روز چهارشنبه اعلام کرد این کشور دیگر برای صادرات گاز به اتحادیه اروپا دلار و یورو قبول نمی‌کند.

رئیس جمهور روسیه یک هفته به مقام‌های روس برای جایگزینی نظام جدید دریافت پول گاز با روبل روسیه فرصت داده است.

رئیس جمهور روسیه در جلسه هیئت دولت با تاکید بر اینکه این تصمیم واکنشی به بلوکه شدن حساب‌های روسیه در غرب بوده، درباره این برنامه گفت: تصمیم گرفتم برای گذار به پرداخت با روبل برای گاز صادراتی به کشورهای متخاصم و واحد پولی آن‌ها مجموعه‌ای از اقدامات را اجرایی کنم.

در واکنش به این اقدام، رابرت هابک، وزیر اقتصاد آلمان اعلام کرد که درخواست روسیه برای دریافت روبل در ازای تحویل گاز به کشورهای اروپایی نقض قرارداد است. وزیر اقتصاد آلمان همچنین تاکید کرد که برلین در این خصوص با شرکای اروپایی خود در مورد چگونگی برآورده کردن این تقاضا گفتگو خواهد کرد.

کد خبر 5452707

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • به GB ۱۲:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۴
      8 2
      آغاز پایان سلطه ۸۰ ساله دلار و افول آمریکا. بردگی مردم جهان با دلار آمریکا بپایان میرسد.
    • جعفری IR ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۴
      5 0
      نه تو قرار داد نوشته شده یورو بدهید مثل نفت ایران بگیرید بعد بگویید تحریم هستید یورو انتقال نمیشه پس مجانی مصرف کنید نه بفرمایش آقا زمان بزن درو گذشته باج گیری تمام شده قلدری شما دیگه به خودتان ضربه میزند باید هر چه از دنیا شما غربیها خوردید از دماغتون دربیاد و بمیرید چون دنیا دیگر به شما نیازی ندار
    • IR ۱۷:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۴
      4 0
      دممتان گرم مرد درستکار انشاا..در همه زمینه ها پیروز باشی
    • GB ۰۱:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
      1 0
      ناقضین همه چیز در جهان حرف از نقض قرارداد میزنن!! گسترش ناتو و غرب به مرز دیگر کشورها، احداث آزمایشگاه های سلاح بیولوژیک، کشتار صدها هزار بی گناه و کودک در جهان توسط غرب، خروج یکجانبه از برجام، تحریم کشورها و .... هیچ نقض هیچ قراردادی نیست!!