۴ فروردین ۱۴۰۱، ۱۵:۵۵

افتتاح نخستین گلخانه کودک منطقه ۱۹ در سرای محله شریعتی جنوبی

افتتاح نخستین گلخانه کودک منطقه ۱۹ در سرای محله شریعتی جنوبی

نخستین گلخانه کودک منطقه ۱۹ با اختصاص فضایی در سرای محله شریعتی جنوبی افتتاح و بهره برداری شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، هدایت شهردار منطقه هدف از ایجاد این گلخانه را فرهنگ سازی و ایجاد علاقه در بین کودکان نسبت به طبیعت و محیط زیست اعلام کرد و گفت: در این گلخانه زمینه آموزش کودکان در خصوص نحوه کاشت دانه و مراحل رشد گیاه فراهم شده است.

او ادامه داد: باغبانان کوچک با استفاده از ابزار و شرایطی که در این گلخانه برای آنها فراهم شده است می‌توانند ضمن یادگیری در قالب بازی، دانه‌های مورد علاقه خود را بکارند و با نحوه نگهداری آنها آشنا شوند.

هدایت در بخش دیگری با اشاره به وجود دو مزرعه خانواده در این منطقه واقع در بوستان‌های ولایت و شریعتی باهدف آشناکردن شهروندان با نحوه کاشت و نگهداری انواع گیاهان و سبزیجات اعلام کرد: بستر کاشت گونه‌های متناسب با فصول پاییز و بهار در این مزارع با تحویل بذر و خاک مناسب فراهم شده است.

شهردار منطقه همچنین به آماده سازی مزارع خانواده برای کاشت گونه‌های بهاری در اوایل فصل و همزمان با روز طبیعت اشاره و بیان کرد: در این فضای شاد و سرگرم کننده شهروندان ضمن تعامل آموزشی با هم، بصورت خودجوش بذرپاشی و علف کشی کرده و پس از نگهداری و رشد گیاه، محصولات خود را برداشت و استفاده می‌کنند.

کد خبر 5452986

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha