۵ فروردین ۱۴۰۱، ۲۰:۰۴

وزیر ارتباطات در گفتگو با مهر مطرح کرد؛

اتصال روستاهای بالای ۲۰ خانوار کرمانشاه به شبکه اینترنت سراسری

اتصال روستاهای بالای ۲۰ خانوار کرمانشاه به شبکه اینترنت سراسری

کرمانشاه- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: تا پایان سال ۱۴۰۱ تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان کرمانشاه به شبکه اینترنت متصل خواهند شد.

عیسی زارع پور در سفر به شهرستان اسلام آبادغرب در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: از ابتدای آغاز به کار مسئولیت در وزارت ارتباطات پروژه شبکه ملی اطلاعات به صورت جدی دنبال شده و این پروژه، پروژه بسیار پیشرفته‌ای بوده که حتی در کشورهای اروپایی هم تازه شروع شده است.

وی افزود: زیرساخت‌های ارتباطی ایران به خصوص اینترنت ثابت در ۱۰ سال گذشته با سرمایه‌گذاری‌های خوبی روبرو نبوده اما در تلاش هستیم که با قرار دادن فیبرهای نوری سرعت اینترنت را چند برابر افزایش دهیم و ان‌شاالله تا پایان سال مردم شاهد این افزایش سرعت خواهند بود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: به دلیل بعضی مسائل ایران نه تنها ترافیک داخلی خود بلکه ترافیک برخی کشورهای همسایه را نیز تأمین می‌کند و در مدت گذشته یعنی از آغاز به کار دولت تاکنون ۵۰ درصد ظرفیت ترافیک ترانزیت افزایش یافته است و همچنین در ۶ ماه گذشته بیش از یک هزار و ۲۵۰ روستا به شبکه اینترنت متصل شده‌اند و این آمار معادل یک سال کار در دولت گذشته است و تا پایان سال تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار به شبکه متصل خواهد شد.

زارع پور بیان کرد: تنها ۱۰ کشور در دنیا وجود دارد که هم ماهواره بسازد و هم با پرتابگر خود ماهواره را به فضا پرتاب کند و فناوری پرتابگر بسیار فناوری پیچیده‌ای است و طبق دستور رئیس جمهور در آینده به پرتاب در مدار ۳۶ هزار کیلومتری که غایت هدف است دست خواهیم یافت و تنها چهار کشور در دنیا به این مسئله دست یافته‌اند.

وی بیان کرد: در برنامه‌هایی که جهت توسعه زیرساخت‌های کرمانشاه تهیه شده است تا پایان سال ۱۴۰۱ تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان کرمانشاه به شبکه ارتباطی متصل خواهند شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: پروژه اف. تی. تی. اچ و فیبر نوری منازل و کسب و کارها در سال ۱۴۰۱ در استان کرمانشاه کلید زده خواهد شد و حتی هم اکنون در شهرستان اسلام آبادغرب در حال اجرا است.

زارع پور خاطر نشان کرد: به دنبال یک شبکه پرسرعت و با کیفیت اینترنت در کشور برای مردم هستیم اما تلاش داریم که نیازهای مردم را در پلتفرم‌های بومی کشور خود مرتفع کنیم تا موجب افزایش اشتغال و عدم وابستگی کشور باشد.

وی ادامه داد: تا زمانی که زمینه این کار فراهم نشده است و نیاز به رسانه‌های خارجی وجود دارد مانع استفاده مردم نخواهیم بود اما در مسیر بهبود برنامه‌های داخلی قدم بر می‌داریم.

کد خبر 5453548

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha